Ačkoliv jsme ještě nestihli ani zpracovat všechny novinky z Ženevy, už se na nás valí další autosalon. V americkém New Yorku se ukáže faceliftovaná Toyota Venza.
Toyota Venza je crossver na slovo vzatý. Stojí na podvozku SUV, ale do terénu má díky své velmi malé světlé výšce hodně daleko. Nemůžeme ho však přímo nazvat kombíkem ani MPV, jde zkratka o opravdového křížence.
Inovovaná generace tohoto vozu, která se začal vyrábět v roce 2008, se ukáže na autosalonu v New Yorku. Už první snímek světla ukazuje, že změny by neměly být nijak dramatické. Spíše půjde o mírné uhlazení tvarů a aktualizaci techniky.
Pod kapotou by mělo zůstat vše veskrze stejné, najdeme tu tak čtyřválec o objemu 2,7 litru a výkonu 185 koní a také 272 koňový šestiválec o objemu 3,5 litru.
Změny by se měly dotknout výbav a techniky, nový by měl být například zábavní systém reagující na potřeby doby.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?