Po úspěšném dotažení elektromobilu Leaf do produkční reality má Nissan zálusk na další segmenty trhu s elektromobily. Třeba užitkové vozy.
O elektrifikaci užitkových vozů se mluví již déle. V mnoha případech to dává smysl, mnozí přepravci využívají své dodávky jen na poskakování od jednoho obchůdku ke druhému a celkový denní nájezd je tedy velmi nízký.
Dodávka vzniklá spojením fyzického základu klasického Nissanu NV200 a technického základu Nissanu Leaf nabízí dojezd srovnatelný s hatchbackem, tedy necelých 120 kilometrů. Energie pochází z baterií o kapacitě 24 kWh a roztáčí motor o maximálním výkonu 110 koní.
Jeden podobný prototyp je již testován japonskou poštou, kde firma sbírá potřebné informace z reálného provozu nutné k zahájení sériové výroby, se kterou se v relativně blízké budoucnosti počítá.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?