Po úspěšném dotažení elektromobilu Leaf do produkční reality má Nissan zálusk na další segmenty trhu s elektromobily. Třeba užitkové vozy.
O elektrifikaci užitkových vozů se mluví již déle. V mnoha případech to dává smysl, mnozí přepravci využívají své dodávky jen na poskakování od jednoho obchůdku ke druhému a celkový denní nájezd je tedy velmi nízký.
Dodávka vzniklá spojením fyzického základu klasického Nissanu NV200 a technického základu Nissanu Leaf nabízí dojezd srovnatelný s hatchbackem, tedy necelých 120 kilometrů. Energie pochází z baterií o kapacitě 24 kWh a roztáčí motor o maximálním výkonu 110 koní.
Jeden podobný prototyp je již testován japonskou poštou, kde firma sbírá potřebné informace z reálného provozu nutné k zahájení sériové výroby, se kterou se v relativně blízké budoucnosti počítá.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.