Po úspěšném dotažení elektromobilu Leaf do produkční reality má Nissan zálusk na další segmenty trhu s elektromobily. Třeba užitkové vozy.
O elektrifikaci užitkových vozů se mluví již déle. V mnoha případech to dává smysl, mnozí přepravci využívají své dodávky jen na poskakování od jednoho obchůdku ke druhému a celkový denní nájezd je tedy velmi nízký.
Dodávka vzniklá spojením fyzického základu klasického Nissanu NV200 a technického základu Nissanu Leaf nabízí dojezd srovnatelný s hatchbackem, tedy necelých 120 kilometrů. Energie pochází z baterií o kapacitě 24 kWh a roztáčí motor o maximálním výkonu 110 koní.
Jeden podobný prototyp je již testován japonskou poštou, kde firma sbírá potřebné informace z reálného provozu nutné k zahájení sériové výroby, se kterou se v relativně blízké budoucnosti počítá.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?