Automobilka Mercedes představila třetí generaci svého nejmenšího modelu - řady A. Zatímco první dvě generace vozu byly na pomezí mezi hatchbackem a MPV, tak aktuální generaci lze již bez problémů označit za klasický hatchback.
Karoserie nového vozu je střižena poměrně atraktivně a sportovně (nejen ve srovnání s předchůdci). Celkový dynamický vzhled vozu lze ještě navíc vylepšit AMG paketem. Ten vozu přidá nové, agresivnější nárazníky, snížený podvozek a 18 palcová kola. Rodinné určení, mezi malými Mercedesy, přebírá řada B. Nové Áčko je určeno spíše pro mladší řidiče a staví se do pozice konkurenta BMW řady 1.Nový vůz zdobí výrazné světlomety s horní linií LED denního svícení. Diody jsou hojně využity také pro zadní světla, kde jsou uspořádány do dvojitého tvaru písmene C. Boky vozu designově ozvláštňují prolisy, které výrobce použil již na modelech CLS a B.Nejmenší Mercedes měří na délku 4 292 mm, na šířku 1 780 mm a na výšku 1 430 mm. Nový model je téměř o půl metru delší než jeho předchůdce a také o 163 mm nižší. Dynamicky laděná karoserie přináší nízkou hodnotu koeficientu odporu vzduchu Cx 0,26.Ačko, stejně jako dříve představené Béčko, opustilo konstrukci se sendvičovou podlahou a využívá nové modulární platformy s označením MFA, která je určena pro vozy s předním náhonem.Pod kapotou vozu najdeme tři verze benzínové šestnáctistovky s výkony od 115 koní (A180) přes 156 koní (A200) až po slušných 211 koní (A250). Naftové agregáty jsou v nabídce čtyři. Dvoulitrový motor o výkonu 110 koní (A180 CDI), resp. 136 koní (A200 CDI) a silnější čtyřválec 2,1 litru (často chybně označován jako 2,2litru) s výkonem 170 koní (A220 CDI). Nabídku naftových motorů doplňuje „eko“ verze s označením A160 CDI. Ta by měla vycházet pravděpodobně z modelu A 180 CDI, doplněného o stop/start systém a pneumatiky s nižším valivým odporem. Výsledná průměrná spotřeba je 4,1 l/100km a emise mají hodnotu 99 g CO2/km. Výrobce uvádí, že verze A160 CDI je nejúspornější vůz v historii automobilky.Jednotlivé motory je možné kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo příplatkovým sedmistupňovým automatem. Vůz bude disponovat řadou moderních bezpečnostních prvků, mezi kterými lze jmenovat například systém sledující pozornost řidiče, případně varující před kolizí.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.