Automobilka Mercedes představila třetí generaci svého nejmenšího modelu - řady A. Zatímco první dvě generace vozu byly na pomezí mezi hatchbackem a MPV, tak aktuální generaci lze již bez problémů označit za klasický hatchback.
Karoserie nového vozu je střižena poměrně atraktivně a sportovně (nejen ve srovnání s předchůdci). Celkový dynamický vzhled vozu lze ještě navíc vylepšit AMG paketem. Ten vozu přidá nové, agresivnější nárazníky, snížený podvozek a 18 palcová kola. Rodinné určení, mezi malými Mercedesy, přebírá řada B. Nové Áčko je určeno spíše pro mladší řidiče a staví se do pozice konkurenta BMW řady 1.Nový vůz zdobí výrazné světlomety s horní linií LED denního svícení. Diody jsou hojně využity také pro zadní světla, kde jsou uspořádány do dvojitého tvaru písmene C. Boky vozu designově ozvláštňují prolisy, které výrobce použil již na modelech CLS a B.Nejmenší Mercedes měří na délku 4 292 mm, na šířku 1 780 mm a na výšku 1 430 mm. Nový model je téměř o půl metru delší než jeho předchůdce a také o 163 mm nižší. Dynamicky laděná karoserie přináší nízkou hodnotu koeficientu odporu vzduchu Cx 0,26.Ačko, stejně jako dříve představené Béčko, opustilo konstrukci se sendvičovou podlahou a využívá nové modulární platformy s označením MFA, která je určena pro vozy s předním náhonem.Pod kapotou vozu najdeme tři verze benzínové šestnáctistovky s výkony od 115 koní (A180) přes 156 koní (A200) až po slušných 211 koní (A250). Naftové agregáty jsou v nabídce čtyři. Dvoulitrový motor o výkonu 110 koní (A180 CDI), resp. 136 koní (A200 CDI) a silnější čtyřválec 2,1 litru (často chybně označován jako 2,2litru) s výkonem 170 koní (A220 CDI). Nabídku naftových motorů doplňuje „eko“ verze s označením A160 CDI. Ta by měla vycházet pravděpodobně z modelu A 180 CDI, doplněného o stop/start systém a pneumatiky s nižším valivým odporem. Výsledná průměrná spotřeba je 4,1 l/100km a emise mají hodnotu 99 g CO2/km. Výrobce uvádí, že verze A160 CDI je nejúspornější vůz v historii automobilky.Jednotlivé motory je možné kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo příplatkovým sedmistupňovým automatem. Vůz bude disponovat řadou moderních bezpečnostních prvků, mezi kterými lze jmenovat například systém sledující pozornost řidiče, případně varující před kolizí.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.