Automobilka Mercedes představila třetí generaci svého nejmenšího modelu - řady A. Zatímco první dvě generace vozu byly na pomezí mezi hatchbackem a MPV, tak aktuální generaci lze již bez problémů označit za klasický hatchback.
Karoserie nového vozu je střižena poměrně atraktivně a sportovně (nejen ve srovnání s předchůdci). Celkový dynamický vzhled vozu lze ještě navíc vylepšit AMG paketem. Ten vozu přidá nové, agresivnější nárazníky, snížený podvozek a 18 palcová kola. Rodinné určení, mezi malými Mercedesy, přebírá řada B. Nové Áčko je určeno spíše pro mladší řidiče a staví se do pozice konkurenta BMW řady 1.Nový vůz zdobí výrazné světlomety s horní linií LED denního svícení. Diody jsou hojně využity také pro zadní světla, kde jsou uspořádány do dvojitého tvaru písmene C. Boky vozu designově ozvláštňují prolisy, které výrobce použil již na modelech CLS a B.Nejmenší Mercedes měří na délku 4 292 mm, na šířku 1 780 mm a na výšku 1 430 mm. Nový model je téměř o půl metru delší než jeho předchůdce a také o 163 mm nižší. Dynamicky laděná karoserie přináší nízkou hodnotu koeficientu odporu vzduchu Cx 0,26.Ačko, stejně jako dříve představené Béčko, opustilo konstrukci se sendvičovou podlahou a využívá nové modulární platformy s označením MFA, která je určena pro vozy s předním náhonem.Pod kapotou vozu najdeme tři verze benzínové šestnáctistovky s výkony od 115 koní (A180) přes 156 koní (A200) až po slušných 211 koní (A250). Naftové agregáty jsou v nabídce čtyři. Dvoulitrový motor o výkonu 110 koní (A180 CDI), resp. 136 koní (A200 CDI) a silnější čtyřválec 2,1 litru (často chybně označován jako 2,2litru) s výkonem 170 koní (A220 CDI). Nabídku naftových motorů doplňuje „eko“ verze s označením A160 CDI. Ta by měla vycházet pravděpodobně z modelu A 180 CDI, doplněného o stop/start systém a pneumatiky s nižším valivým odporem. Výsledná průměrná spotřeba je 4,1 l/100km a emise mají hodnotu 99 g CO2/km. Výrobce uvádí, že verze A160 CDI je nejúspornější vůz v historii automobilky.Jednotlivé motory je možné kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo příplatkovým sedmistupňovým automatem. Vůz bude disponovat řadou moderních bezpečnostních prvků, mezi kterými lze jmenovat například systém sledující pozornost řidiče, případně varující před kolizí.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.