Automobilka Mercedes představila třetí generaci svého nejmenšího modelu - řady A. Zatímco první dvě generace vozu byly na pomezí mezi hatchbackem a MPV, tak aktuální generaci lze již bez problémů označit za klasický hatchback.
Karoserie nového vozu je střižena poměrně atraktivně a sportovně (nejen ve srovnání s předchůdci). Celkový dynamický vzhled vozu lze ještě navíc vylepšit AMG paketem. Ten vozu přidá nové, agresivnější nárazníky, snížený podvozek a 18 palcová kola. Rodinné určení, mezi malými Mercedesy, přebírá řada B. Nové Áčko je určeno spíše pro mladší řidiče a staví se do pozice konkurenta BMW řady 1.Nový vůz zdobí výrazné světlomety s horní linií LED denního svícení. Diody jsou hojně využity také pro zadní světla, kde jsou uspořádány do dvojitého tvaru písmene C. Boky vozu designově ozvláštňují prolisy, které výrobce použil již na modelech CLS a B.Nejmenší Mercedes měří na délku 4 292 mm, na šířku 1 780 mm a na výšku 1 430 mm. Nový model je téměř o půl metru delší než jeho předchůdce a také o 163 mm nižší. Dynamicky laděná karoserie přináší nízkou hodnotu koeficientu odporu vzduchu Cx 0,26.Ačko, stejně jako dříve představené Béčko, opustilo konstrukci se sendvičovou podlahou a využívá nové modulární platformy s označením MFA, která je určena pro vozy s předním náhonem.Pod kapotou vozu najdeme tři verze benzínové šestnáctistovky s výkony od 115 koní (A180) přes 156 koní (A200) až po slušných 211 koní (A250). Naftové agregáty jsou v nabídce čtyři. Dvoulitrový motor o výkonu 110 koní (A180 CDI), resp. 136 koní (A200 CDI) a silnější čtyřválec 2,1 litru (často chybně označován jako 2,2litru) s výkonem 170 koní (A220 CDI). Nabídku naftových motorů doplňuje „eko“ verze s označením A160 CDI. Ta by měla vycházet pravděpodobně z modelu A 180 CDI, doplněného o stop/start systém a pneumatiky s nižším valivým odporem. Výsledná průměrná spotřeba je 4,1 l/100km a emise mají hodnotu 99 g CO2/km. Výrobce uvádí, že verze A160 CDI je nejúspornější vůz v historii automobilky.Jednotlivé motory je možné kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo příplatkovým sedmistupňovým automatem. Vůz bude disponovat řadou moderních bezpečnostních prvků, mezi kterými lze jmenovat například systém sledující pozornost řidiče, případně varující před kolizí.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?