Automobilka Mercedes představila třetí generaci svého nejmenšího modelu - řady A. Zatímco první dvě generace vozu byly na pomezí mezi hatchbackem a MPV, tak aktuální generaci lze již bez problémů označit za klasický hatchback.
Karoserie nového vozu je střižena poměrně atraktivně a sportovně (nejen ve srovnání s předchůdci). Celkový dynamický vzhled vozu lze ještě navíc vylepšit AMG paketem. Ten vozu přidá nové, agresivnější nárazníky, snížený podvozek a 18 palcová kola. Rodinné určení, mezi malými Mercedesy, přebírá řada B. Nové Áčko je určeno spíše pro mladší řidiče a staví se do pozice konkurenta BMW řady 1.Nový vůz zdobí výrazné světlomety s horní linií LED denního svícení. Diody jsou hojně využity také pro zadní světla, kde jsou uspořádány do dvojitého tvaru písmene C. Boky vozu designově ozvláštňují prolisy, které výrobce použil již na modelech CLS a B.Nejmenší Mercedes měří na délku 4 292 mm, na šířku 1 780 mm a na výšku 1 430 mm. Nový model je téměř o půl metru delší než jeho předchůdce a také o 163 mm nižší. Dynamicky laděná karoserie přináší nízkou hodnotu koeficientu odporu vzduchu Cx 0,26.Ačko, stejně jako dříve představené Béčko, opustilo konstrukci se sendvičovou podlahou a využívá nové modulární platformy s označením MFA, která je určena pro vozy s předním náhonem.Pod kapotou vozu najdeme tři verze benzínové šestnáctistovky s výkony od 115 koní (A180) přes 156 koní (A200) až po slušných 211 koní (A250). Naftové agregáty jsou v nabídce čtyři. Dvoulitrový motor o výkonu 110 koní (A180 CDI), resp. 136 koní (A200 CDI) a silnější čtyřválec 2,1 litru (často chybně označován jako 2,2litru) s výkonem 170 koní (A220 CDI). Nabídku naftových motorů doplňuje „eko“ verze s označením A160 CDI. Ta by měla vycházet pravděpodobně z modelu A 180 CDI, doplněného o stop/start systém a pneumatiky s nižším valivým odporem. Výsledná průměrná spotřeba je 4,1 l/100km a emise mají hodnotu 99 g CO2/km. Výrobce uvádí, že verze A160 CDI je nejúspornější vůz v historii automobilky.Jednotlivé motory je možné kombinovat s šestistupňovou manuální převodovkou, nebo příplatkovým sedmistupňovým automatem. Vůz bude disponovat řadou moderních bezpečnostních prvků, mezi kterými lze jmenovat například systém sledující pozornost řidiče, případně varující před kolizí.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?