Tretia generácia Mitsubishi Outlender sa kompletne predstavila na ženevskom autosalóne. V ponuke pribudnú nové motory a technické novinky, vylepšenia sa dočká aj interiér.
Japonské Mitsubishi sa v prípade novej, v poradí tretej generácie obľúbeného SUV Outlander, rozhodlo nepokračovať v spolupráci s koncernom PSA a kráča novou cestou. Výsledkom je novinka prezentovaná na autosalóne v Ženeve, ktorá na prvý pohľad pôsobí rozporuplným dojmom. Ostré hrany predchodcu vystriedali zaoblené línie a práve Outlander má byť prvým modelom značky, ktorý prezentuje nový dizajnový smer Mitsubishi v nasledujúcom období.
Rozmery tretej generácie Outlanderu sú 4655x1800x1680 mm, rázvor náprav má hodnotu 2670 mm, čo sa pozitívne prejaví na priestore pre cestujúcich na predných aj zadných sedadlách. Nárast priestoru sa dá očakávať aj v tretej rade sedadiel.
Interiér novinky vsadil na robustnosť a triezve tvary, oproti predchodcovi sa výrazne líši. Vnútri nájdu pasažieri celkovo hodnotnejšie materiály, vo výbave sa objaví aj adaptívny tempomat so systémom zabrzdenia vozidla pred prekážkou v menších rýchlostiach, asistent pre jazdu v pruhoch alebo výkonné HID svetlomety.
Pod kapotou sa objaví benzínový motor 2,0 MIVEC (110 kW/150 k) spriahnutý s 5-stupňovým manuálom alebo bezstupňovou prevodovkou CVT. V ponuke bude aj naftový štvorvalec 2,2 DI-D MIVEC s rovnakým maximálnym výkonom, spojený so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Záujemcovia sa budú môcť rozhodnúť medzi pohonom prednej alebo oboch náprav, ktorý bude dostupný pre obe motorizácie. V roku 2013 doplní klasické verzie aj plug-in hybrid Outlander PHEV s pohonom všetkých kolies.
Mitsubishi Outlander sa začne predávať hneď po ženevskej svetovej premiére najprv v Rusku, v lete sa objaví aj na európskom, severoamerickom a domácom japonskom trhu.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.