Tretia generácia Mitsubishi Outlender sa kompletne predstavila na ženevskom autosalóne. V ponuke pribudnú nové motory a technické novinky, vylepšenia sa dočká aj interiér.
Japonské Mitsubishi sa v prípade novej, v poradí tretej generácie obľúbeného SUV Outlander, rozhodlo nepokračovať v spolupráci s koncernom PSA a kráča novou cestou. Výsledkom je novinka prezentovaná na autosalóne v Ženeve, ktorá na prvý pohľad pôsobí rozporuplným dojmom. Ostré hrany predchodcu vystriedali zaoblené línie a práve Outlander má byť prvým modelom značky, ktorý prezentuje nový dizajnový smer Mitsubishi v nasledujúcom období.
Rozmery tretej generácie Outlanderu sú 4655x1800x1680 mm, rázvor náprav má hodnotu 2670 mm, čo sa pozitívne prejaví na priestore pre cestujúcich na predných aj zadných sedadlách. Nárast priestoru sa dá očakávať aj v tretej rade sedadiel.
Interiér novinky vsadil na robustnosť a triezve tvary, oproti predchodcovi sa výrazne líši. Vnútri nájdu pasažieri celkovo hodnotnejšie materiály, vo výbave sa objaví aj adaptívny tempomat so systémom zabrzdenia vozidla pred prekážkou v menších rýchlostiach, asistent pre jazdu v pruhoch alebo výkonné HID svetlomety.
Pod kapotou sa objaví benzínový motor 2,0 MIVEC (110 kW/150 k) spriahnutý s 5-stupňovým manuálom alebo bezstupňovou prevodovkou CVT. V ponuke bude aj naftový štvorvalec 2,2 DI-D MIVEC s rovnakým maximálnym výkonom, spojený so 6-stupňovou manuálnou alebo 6-stupňovou automatickou prevodovkou. Záujemcovia sa budú môcť rozhodnúť medzi pohonom prednej alebo oboch náprav, ktorý bude dostupný pre obe motorizácie. V roku 2013 doplní klasické verzie aj plug-in hybrid Outlander PHEV s pohonom všetkých kolies.
Mitsubishi Outlander sa začne predávať hneď po ženevskej svetovej premiére najprv v Rusku, v lete sa objaví aj na európskom, severoamerickom a domácom japonskom trhu.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?