Malá německá automobilka byla založena závodním jezdcem Heinzem Malkusem okolo roku 1955 a specializovala se na tvorbu závodních a sportovních vozů. Továrna byla uzavřena v roce 1986 a následně znovu otevřena v roce 1990 Heinzovým synem Peterem. V současné době automobilka nabízí pouze model RS2000, který nyní rozšíří o variantu RS2000 Black Edition.
Nová edice však kromě černé barvy příliš nového nepřináší. Na voze je speciální šestivrstvý lak. Dále zákazníci dostanou bodykit, který je výrobce používá na modelu RS2000 GTS. Jeho součástí je přední a zadní spojler, difuzor a boční vstupy vzduchu k motoru. Veškeré prvky bodykitu jsou vytvořeny z karbonových vláken.V interiéru se nová edice odlišuje koženými sedadly, alcantarou potaženým stropem a doplňky v černé barvě. Nový je také navigační systém. Malý sporťák pohání přeplňovaný dvoulitr s výkonem 325 koní. Veškerý výkon vozu putuje na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Díky nízké váze vozu (kolem 975 kg) je akcelerace z 0 na 100 km/h otázkou 4,5 sekundy a maximální rychlost vozu je 270 km/h.
Cena černé edice je cca 3 750 000,- Kč (149 900 Euro).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.