Malá německá automobilka byla založena závodním jezdcem Heinzem Malkusem okolo roku 1955 a specializovala se na tvorbu závodních a sportovních vozů. Továrna byla uzavřena v roce 1986 a následně znovu otevřena v roce 1990 Heinzovým synem Peterem. V současné době automobilka nabízí pouze model RS2000, který nyní rozšíří o variantu RS2000 Black Edition.
Nová edice však kromě černé barvy příliš nového nepřináší. Na voze je speciální šestivrstvý lak. Dále zákazníci dostanou bodykit, který je výrobce používá na modelu RS2000 GTS. Jeho součástí je přední a zadní spojler, difuzor a boční vstupy vzduchu k motoru. Veškeré prvky bodykitu jsou vytvořeny z karbonových vláken.V interiéru se nová edice odlišuje koženými sedadly, alcantarou potaženým stropem a doplňky v černé barvě. Nový je také navigační systém. Malý sporťák pohání přeplňovaný dvoulitr s výkonem 325 koní. Veškerý výkon vozu putuje na zadní kola přes šestistupňovou manuální převodovku. Díky nízké váze vozu (kolem 975 kg) je akcelerace z 0 na 100 km/h otázkou 4,5 sekundy a maximální rychlost vozu je 270 km/h.
Cena černé edice je cca 3 750 000,- Kč (149 900 Euro).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.