Japonská Honda uverejnila prvé oficiálne snímky modelu CR-V v európskej špecifikácii. Zhrňme si teda poznatky, ktoré máme zatiaľ k dispozícii...
Na minuloročnom autosalóne v Los Angeles debudovala nová generácia populárneho japonského SUV od Hondy, modelu CR-V. Vtedy sa však predstavila výhradne americká verzia, ktorú doplnila domáca japonská verzia. Ako je zvykom, zámorské a európske verzie totožných automobilov sa zvyknú líšiť nastavením podvozka a drobnými úpravami karosérie hlavne v prednej časti, s dôrazom na rozdielne bezpečnostné predpisy platné na oboch kontinentoch. Inak to nie je ani pri novej Honde CR-V.
Prvé oficiálne fotografie európskej verzie Hondy CR-V sa objavili v posledných dňoch. Vonkajší dizajn sa líši len v drobnostiach, upravený je tvar spodnej časti predného nárazníka, vzhľadom na prísnejšie predpisy pre ochranu chodcov. Americká verzia má viac ozdobných chrómovaných prvkov (kľučky dverí, ozdobná lišta okolo okien), predpokladáme však, že európska verzia ich ponúkne vo vyšších stupňoch výbavy. Ochranné plasty karosérie majú tmavší odtieň.
Európske „cé-er-véčko“ bude schádzať z výrobných pásov vo Veľkej Británii, ponúkne iné naladenie podvozkových komponentov, kvalitnejšie pôsobiace plasty v interiéri a v neposlednom rade pribudne pod kapotu modernizovaný turbodiesel 2,2 i-DTEC naladený na výkon 110 kW/150 k, vylúčená nie je ani jeho silnejšia verzia so 180 koňmi pod kapotou. V ponuke bude aj benzínový štvorvalec 2,4 i-VTEC (138 kW/188 k, 221 Nm). Pripomeňme ešte základné rozmery novinky - 4529 x 1819 x 1654 mm, rázvor náprav má hodnotu 2619 mm.
Európska verzia Hondy CR-V sa oficiálne predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?