Japonská Honda uverejnila prvé oficiálne snímky modelu CR-V v európskej špecifikácii. Zhrňme si teda poznatky, ktoré máme zatiaľ k dispozícii...
Na minuloročnom autosalóne v Los Angeles debudovala nová generácia populárneho japonského SUV od Hondy, modelu CR-V. Vtedy sa však predstavila výhradne americká verzia, ktorú doplnila domáca japonská verzia. Ako je zvykom, zámorské a európske verzie totožných automobilov sa zvyknú líšiť nastavením podvozka a drobnými úpravami karosérie hlavne v prednej časti, s dôrazom na rozdielne bezpečnostné predpisy platné na oboch kontinentoch. Inak to nie je ani pri novej Honde CR-V.
Prvé oficiálne fotografie európskej verzie Hondy CR-V sa objavili v posledných dňoch. Vonkajší dizajn sa líši len v drobnostiach, upravený je tvar spodnej časti predného nárazníka, vzhľadom na prísnejšie predpisy pre ochranu chodcov. Americká verzia má viac ozdobných chrómovaných prvkov (kľučky dverí, ozdobná lišta okolo okien), predpokladáme však, že európska verzia ich ponúkne vo vyšších stupňoch výbavy. Ochranné plasty karosérie majú tmavší odtieň.
Európske „cé-er-véčko“ bude schádzať z výrobných pásov vo Veľkej Británii, ponúkne iné naladenie podvozkových komponentov, kvalitnejšie pôsobiace plasty v interiéri a v neposlednom rade pribudne pod kapotu modernizovaný turbodiesel 2,2 i-DTEC naladený na výkon 110 kW/150 k, vylúčená nie je ani jeho silnejšia verzia so 180 koňmi pod kapotou. V ponuke bude aj benzínový štvorvalec 2,4 i-VTEC (138 kW/188 k, 221 Nm). Pripomeňme ešte základné rozmery novinky - 4529 x 1819 x 1654 mm, rázvor náprav má hodnotu 2619 mm.
Európska verzia Hondy CR-V sa oficiálne predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?