Japonská Honda uverejnila prvé oficiálne snímky modelu CR-V v európskej špecifikácii. Zhrňme si teda poznatky, ktoré máme zatiaľ k dispozícii...
Na minuloročnom autosalóne v Los Angeles debudovala nová generácia populárneho japonského SUV od Hondy, modelu CR-V. Vtedy sa však predstavila výhradne americká verzia, ktorú doplnila domáca japonská verzia. Ako je zvykom, zámorské a európske verzie totožných automobilov sa zvyknú líšiť nastavením podvozka a drobnými úpravami karosérie hlavne v prednej časti, s dôrazom na rozdielne bezpečnostné predpisy platné na oboch kontinentoch. Inak to nie je ani pri novej Honde CR-V.
Prvé oficiálne fotografie európskej verzie Hondy CR-V sa objavili v posledných dňoch. Vonkajší dizajn sa líši len v drobnostiach, upravený je tvar spodnej časti predného nárazníka, vzhľadom na prísnejšie predpisy pre ochranu chodcov. Americká verzia má viac ozdobných chrómovaných prvkov (kľučky dverí, ozdobná lišta okolo okien), predpokladáme však, že európska verzia ich ponúkne vo vyšších stupňoch výbavy. Ochranné plasty karosérie majú tmavší odtieň.
Európske „cé-er-véčko“ bude schádzať z výrobných pásov vo Veľkej Británii, ponúkne iné naladenie podvozkových komponentov, kvalitnejšie pôsobiace plasty v interiéri a v neposlednom rade pribudne pod kapotu modernizovaný turbodiesel 2,2 i-DTEC naladený na výkon 110 kW/150 k, vylúčená nie je ani jeho silnejšia verzia so 180 koňmi pod kapotou. V ponuke bude aj benzínový štvorvalec 2,4 i-VTEC (138 kW/188 k, 221 Nm). Pripomeňme ešte základné rozmery novinky - 4529 x 1819 x 1654 mm, rázvor náprav má hodnotu 2619 mm.
Európska verzia Hondy CR-V sa oficiálne predstaví na jarnom autosalóne v Ženeve.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?