Audi A3 sa konečne ukazuje na prvých pomerne kvalitných fotografiách. Nejedná sa o žiadne prekvapenie, novinka kráča svojim dizajnom v duchu posledných modelov značky AUdi.
Nemecké Audi nám v poslednom čase chtiac či nechtiac postupne servíruje informácie o novej generácii populárneho hatchbacku A3, ktorý loví v prémiových vodách nižšej strednej triedy. Novinka má zamierené hlavne proti domácemu nemeckému konkurentovi BMW radu 1, netrpezlivo očakávame aj ďalšieho konkurenta v podobe Mercedesu-Benz triedy A. Zatiaľ čo „jednotkové“ BMW už zopár mesiacov jazdí, Mercedes a Audi ešte neuskutočnili premiéru svojich kompaktov. Tá sa odohrá na jarnom autosalóne v Ženeve.
Prednedávnom boli zverejnené fotografie interiéru Audi A3 a zopár pomerne nekvalitných fotografií exteriéru vozidla. Teraz vám prinášame prvé fotografie prijateľnej kvality, ktoré však stále nie sú tými oficiálnymi, ktoré uverejnila automobilka.
Dizajn prednej a zadnej časti naväzuje na posledné novinky značky, nezaprie svoju podobnosť s novou A6-tkou alebo Audi A1, pokiaľ ide o svetlomety a masku chladiča. Bočný profil sa oproti predchádzajúcej generácii na prvý pohľad zmenil iba minimálne, takže Audi opäť pokračuje v triezvom nekonfliktnom dizajne svojho modelu nižšej strednej triedy.
Podrobnejšie informácie o pohonných jednotkách zatiaľ neboli automobilkou zverejnené, avšak očakávame motory, ktoré sa používajú v ostatných modeloch koncernu Vlokswagen. Novinka bude stáť na novej podvozkovej platforme MQB, ktorú bude neskôr zdieľať so siedmou generáciou VW Golf a novou Octaviou.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.