Toyota nám naznačuje, že na autosalon do Ženevy přiveze koncept FT-Bh. Po první skici jsou tu další snímky.
Toyota je jednou z automobilek, které docela rády představují koncepty. Další z nich se ukáže na autosalonu v Ženevě. Půjde o vizi malého vozu, který se prozatím jmenuje FT-Bh.
Emisní standardy jsou tvrdé a automobilky musejí přemýšlet o snižování emisí portfolia. Příspěvkem k diskuzi je z hlediska Toyoty nový koncept, který má prezentovat superlehký městský automobil, který má mít spotřebu jen 2,5 litru na 100 kilometrů.
Základem snížení spotřeby mají být dva prvky. První je hybridní systém, jehož parametry zatím nebyly zveřejněny. Z hlediska budoucnosti je pro nás jistě zajímavější druhý prvek, kterým je snížení hmotnosti. Koncept má vážit pouhých 800 kilo, což je ve srovnání se současnými modely opravdu velmi málo. Pro srovnání, současné Aygo má 1200 kilo, Yaris váží 1430 kilogramů.
Novinka se ukáže na začátku března spolu se začátkem autosalonu v Ženevě.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.