Původní koncept, který nesl jméno Growler E-Type, se stal terčem výsměchu v anglicky mluvících zemích a byl propírán v populární motoristické show Top Gear. Moderátor show, Jeremy Clarkson, upozornil, že výrobce pro jméno vozu nešťastně zvolil výraz, který Angličané slangově používají jako označení nepříliš udržovaných ženských partií.
Švýcarská společnost Classic Factory se proto rozhodla pozměnit jméno a krásný koncept se nyní jmenuje Lyonheart K. Název konceptu je odkazem na společnost, která bude vůz vyrábět – Lyonheart Cars Ltd. Robert Palm, ředitel společnosti Classic Factory řekl: “Chceme vytvořit reálný koncept, který ponese značku „vyrobeno v Anglii“. Každá část vozu Lyonheart K byla navržena a ručně vyrobena v Coventry“.Změnu jména doplňuje několik úprav designu vozu. Nejpatrnější změnou je výměna čtveřice kulatých předních světlometů za nový ostře střižený pár.Pod kapotou vozu nenajdeme řadový šestiválec, jako měl původní E-Type. Pětilitrový přeplňovaný osmiválec z Jaguaru XKR lze však považovat za důstojnou náhradu. Hliníkový rám a karbonové díly karoserie pomohly udržet hmotnost vozu pod 1 600 kg.Patrně jediným negativem konceptu je jeho sebevědomá cenovka – cca 12 500 000,- Kč. Na druhou stranu, jediný přímý konkurent Eagle Speedster (remake E-Typu s karoserií kabriolet) je o dalších 2 500 000 dražší.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.