Model od Maserati pro "velkou turistiku" je nabízen pátým rokem. Jeho výkonnější varianta S se nově transformuje do modelu Sport.
A že italští konstruktéři nezůstali jen u změny jména se dalo předpokládat. V Ženevě bude oficiálně předveden model GranTurismo Sport. Obdivovatele značky nejprve napadne kolik koní výkonu dostane model Sport navíc? Bude jich deset, stádo 4,7 litrového osmiválce bude tedy nyní čítat plných 460 koníků. To dokáže kupátko vystřelit na stovku pod 5 sekund a ručičku rychloměru vyhnat k cifře 285 km/h. O zpřevodování se bude starat šestistupňová skříň, volitelně automatická klasika ZF nebo sekvenční ústrojí.
Aby byl model Sport náležitě odlišen od "základního" GranTurisma a předchůdce zvaného "S" dostane několik úprav. Nejmarkantnější z nich bude nově tvarovaný přední nárazník chlubící se nově tvarovanými a zvětšenými otvory jež budou usnadňovat chlazení brzd. V duchu módních trendů budou přední světlomety osazeny LED diodami k dennímu svícení a jak přední tak zadní světlomety budou lece zatmaveny.
I v interiéru slibuje Maserati pár úprav, údajně by měl model Sport vyjet s novými sedadly a upraveným volantem. Na dvou oficiálních snímcích to "Sportu" opravdu sekne, více informací bude odtajněno až v Ženevě.
zdroj: Maserati
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?