Model od Maserati pro "velkou turistiku" je nabízen pátým rokem. Jeho výkonnější varianta S se nově transformuje do modelu Sport.
A že italští konstruktéři nezůstali jen u změny jména se dalo předpokládat. V Ženevě bude oficiálně předveden model GranTurismo Sport. Obdivovatele značky nejprve napadne kolik koní výkonu dostane model Sport navíc? Bude jich deset, stádo 4,7 litrového osmiválce bude tedy nyní čítat plných 460 koníků. To dokáže kupátko vystřelit na stovku pod 5 sekund a ručičku rychloměru vyhnat k cifře 285 km/h. O zpřevodování se bude starat šestistupňová skříň, volitelně automatická klasika ZF nebo sekvenční ústrojí.
Aby byl model Sport náležitě odlišen od "základního" GranTurisma a předchůdce zvaného "S" dostane několik úprav. Nejmarkantnější z nich bude nově tvarovaný přední nárazník chlubící se nově tvarovanými a zvětšenými otvory jež budou usnadňovat chlazení brzd. V duchu módních trendů budou přední světlomety osazeny LED diodami k dennímu svícení a jak přední tak zadní světlomety budou lece zatmaveny.
I v interiéru slibuje Maserati pár úprav, údajně by měl model Sport vyjet s novými sedadly a upraveným volantem. Na dvou oficiálních snímcích to "Sportu" opravdu sekne, více informací bude odtajněno až v Ženevě.
zdroj: Maserati
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.