Model od Maserati pro "velkou turistiku" je nabízen pátým rokem. Jeho výkonnější varianta S se nově transformuje do modelu Sport.
A že italští konstruktéři nezůstali jen u změny jména se dalo předpokládat. V Ženevě bude oficiálně předveden model GranTurismo Sport. Obdivovatele značky nejprve napadne kolik koní výkonu dostane model Sport navíc? Bude jich deset, stádo 4,7 litrového osmiválce bude tedy nyní čítat plných 460 koníků. To dokáže kupátko vystřelit na stovku pod 5 sekund a ručičku rychloměru vyhnat k cifře 285 km/h. O zpřevodování se bude starat šestistupňová skříň, volitelně automatická klasika ZF nebo sekvenční ústrojí.
Aby byl model Sport náležitě odlišen od "základního" GranTurisma a předchůdce zvaného "S" dostane několik úprav. Nejmarkantnější z nich bude nově tvarovaný přední nárazník chlubící se nově tvarovanými a zvětšenými otvory jež budou usnadňovat chlazení brzd. V duchu módních trendů budou přední světlomety osazeny LED diodami k dennímu svícení a jak přední tak zadní světlomety budou lece zatmaveny.
I v interiéru slibuje Maserati pár úprav, údajně by měl model Sport vyjet s novými sedadly a upraveným volantem. Na dvou oficiálních snímcích to "Sportu" opravdu sekne, více informací bude odtajněno až v Ženevě.
zdroj: Maserati
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?