Model od Maserati pro "velkou turistiku" je nabízen pátým rokem. Jeho výkonnější varianta S se nově transformuje do modelu Sport.
A že italští konstruktéři nezůstali jen u změny jména se dalo předpokládat. V Ženevě bude oficiálně předveden model GranTurismo Sport. Obdivovatele značky nejprve napadne kolik koní výkonu dostane model Sport navíc? Bude jich deset, stádo 4,7 litrového osmiválce bude tedy nyní čítat plných 460 koníků. To dokáže kupátko vystřelit na stovku pod 5 sekund a ručičku rychloměru vyhnat k cifře 285 km/h. O zpřevodování se bude starat šestistupňová skříň, volitelně automatická klasika ZF nebo sekvenční ústrojí.
Aby byl model Sport náležitě odlišen od "základního" GranTurisma a předchůdce zvaného "S" dostane několik úprav. Nejmarkantnější z nich bude nově tvarovaný přední nárazník chlubící se nově tvarovanými a zvětšenými otvory jež budou usnadňovat chlazení brzd. V duchu módních trendů budou přední světlomety osazeny LED diodami k dennímu svícení a jak přední tak zadní světlomety budou lece zatmaveny.
I v interiéru slibuje Maserati pár úprav, údajně by měl model Sport vyjet s novými sedadly a upraveným volantem. Na dvou oficiálních snímcích to "Sportu" opravdu sekne, více informací bude odtajněno až v Ženevě.
zdroj: Maserati
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.