Britská skupina Caterham do které loni vstoupila jako vlastník společnost Team Lotus Enterprise by údajně měla připravovat do sériové produkce třetí modelovou řadu.
Informaci přinesl server autoblog.com, nový prozatím blíže nespecifikovaný model by měl doplnit řady Seven a SP300R. Caterham Cars je od roku 1973 držitelem práv a výrobcem vozů Lotus Seven. Před rokem byl předveden sportovní prototyp SP300R vivinutý ve spolupráci se společností Lola. Toho by se od letošního roku mělo produkovat 25 kusů ročně pro značkový pohár a v plánech figuruje i verze s homologací pro silniční provoz.
Že je společnost na vzestupu potvrzuje účast týmu Caterham F1 (dříve Lotus) v královské motoristické disciplíně. Za celým projektem a koupí automobilky Caterham stojí Tony Fernandez a včera byl technickým ředitelem skupiny Caterham jmenován konstruktér vozů Formule 1 Mike Gascoyne.
Ale zpět k připravovanému novému vozu. Spekuluje se o výrobě dvou karosářských variant - kupé a kabrioletu. Vůz by měl být klasické konstrukce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. V duchu značky a odkazu Colina Chapmana by měla být zachovány důležitá specifika - nízká hmotnost a prodejní cena. Mělo by se ale jednat o "luxusnější" vozidlo ve smyslu jízdních vlastností a kvality interiéru. Caterham tak hodlá zamířit do pro něj nového segmentu trhu a využívat tak lépe propagace značky ve Formuli 1 k navýšení prodejů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?