Britská skupina Caterham do které loni vstoupila jako vlastník společnost Team Lotus Enterprise by údajně měla připravovat do sériové produkce třetí modelovou řadu.
Informaci přinesl server autoblog.com, nový prozatím blíže nespecifikovaný model by měl doplnit řady Seven a SP300R. Caterham Cars je od roku 1973 držitelem práv a výrobcem vozů Lotus Seven. Před rokem byl předveden sportovní prototyp SP300R vivinutý ve spolupráci se společností Lola. Toho by se od letošního roku mělo produkovat 25 kusů ročně pro značkový pohár a v plánech figuruje i verze s homologací pro silniční provoz.
Že je společnost na vzestupu potvrzuje účast týmu Caterham F1 (dříve Lotus) v královské motoristické disciplíně. Za celým projektem a koupí automobilky Caterham stojí Tony Fernandez a včera byl technickým ředitelem skupiny Caterham jmenován konstruktér vozů Formule 1 Mike Gascoyne.
Ale zpět k připravovanému novému vozu. Spekuluje se o výrobě dvou karosářských variant - kupé a kabrioletu. Vůz by měl být klasické konstrukce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. V duchu značky a odkazu Colina Chapmana by měla být zachovány důležitá specifika - nízká hmotnost a prodejní cena. Mělo by se ale jednat o "luxusnější" vozidlo ve smyslu jízdních vlastností a kvality interiéru. Caterham tak hodlá zamířit do pro něj nového segmentu trhu a využívat tak lépe propagace značky ve Formuli 1 k navýšení prodejů.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?