Renault Twingo vstoupil do druhé poloviny svého produkčního života již v loňském červenci, kdy automobilka představila faceliftovanou verzi.
Změny, které mohou u standardního modelu městského vozu působit až příliš komplikovaně, dostávají u ostré verze smysl a celkový vzhled přední části vozu působí opravdu dravým dojmem.
Model RS je možné poznat na první pohled podle nového nárazníku, podobného modelu Clio RS, který je inspirován vozy Formule 1. Na bocích vozu jsou patrné nově rozšířené prahy a podběhy kol a konečně v zadní části vozu je umístěn střešní spoiler, difusor a výraznější koncovka výfuku.V interiéru vozu je palubní deska z kvalitnějších materiálů a dekory v lesklé černé barvě. Atraktivitu malého vozu dále zvyšuje žluté prošívání sedadel a volantu. Interiér je možné doplnit o bílé bočnice sedaček a bílou horní část volantu.
Pod kapotou se v rámci faceliftu nic nezměnilo a Renault dále sází na atmosféricky plněnou šestnáctistovku o výkonu 133 koní (98 kW) při 6600 ot./min. Dynamické parametry vozu dosahují stejných hodnot jako u původní verze, konkrétně zrychlení na 100 km/h trvá 8,7 sekundy a vůz dosahuje maximální rychlosti 201 km/h. Přes stejné výkonové parametry dosahuje nyní motor nižší spotřeby 6,5 l/100 km v kombinaci.
Také pro faceliftovaný model bude nabízeno provedení Gordini RS, které je charakteristické modrou barvou karoserie s dvěma bílými pruhy a modrými prvky v interiéru.
Malý hot hatch se ve Francii začíná prodávat s cenou 16 900 euro (cca 430 000,- Kč) respektive 18 100 euro (cca 460 000,- Kč) pro model Gordini RS.
Tip: Podívejte se také na náš Velký přehled ženevských novinek!
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?