Tesla ukazuje nový model X, který rozšíří nabídku tohoto malého automobilového výrobce.
Po sedanu Tesla model S přichází také praktičtější crossover označený tajemným písmenem X. Ocitá se na rozhraní tříd SUV, MPV a tak trochu i sedanů.
Pod zajímavě tvarovanou karoserii najdeme hned sedm míst. Prostor pro poslední řadu tvoří vypouklá záď. Naopak spíše do třídy SUV směřuje pohon všech kol, který u Tesly nemůže zajišťovat nic jiného než dvojice elektromotorů - pro každou nápravu jeden. Oba motory nabízejí slušnou dynamiku čítající například zrychlení z klidu na stovku za 5 sekund
Elektromotory jsou živeny z baterií o kapacitě 60 nebo 85 kWh. Jde o podobné sady jako u modelu S, avšak dojezdy jsou zde asi o 10% menší. Je také vypuštěna základní, 40kWh varianta.
Za pozornost stojí nezvyklé řešení dveří, které se vyklápějí směrem vzhůru. Má to zajistit velmi komfortní přístup do interiéru.
Prozatím jde jen o silně předprodukční vůz. Novinka přijde na trh až v roce 2014.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?