Tesla ukazuje nový model X, který rozšíří nabídku tohoto malého automobilového výrobce.
Po sedanu Tesla model S přichází také praktičtější crossover označený tajemným písmenem X. Ocitá se na rozhraní tříd SUV, MPV a tak trochu i sedanů.
Pod zajímavě tvarovanou karoserii najdeme hned sedm míst. Prostor pro poslední řadu tvoří vypouklá záď. Naopak spíše do třídy SUV směřuje pohon všech kol, který u Tesly nemůže zajišťovat nic jiného než dvojice elektromotorů - pro každou nápravu jeden. Oba motory nabízejí slušnou dynamiku čítající například zrychlení z klidu na stovku za 5 sekund
Elektromotory jsou živeny z baterií o kapacitě 60 nebo 85 kWh. Jde o podobné sady jako u modelu S, avšak dojezdy jsou zde asi o 10% menší. Je také vypuštěna základní, 40kWh varianta.
Za pozornost stojí nezvyklé řešení dveří, které se vyklápějí směrem vzhůru. Má to zajistit velmi komfortní přístup do interiéru.
Prozatím jde jen o silně předprodukční vůz. Novinka přijde na trh až v roce 2014.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?