Tesla ukazuje nový model X, který rozšíří nabídku tohoto malého automobilového výrobce.
Po sedanu Tesla model S přichází také praktičtější crossover označený tajemným písmenem X. Ocitá se na rozhraní tříd SUV, MPV a tak trochu i sedanů.
Pod zajímavě tvarovanou karoserii najdeme hned sedm míst. Prostor pro poslední řadu tvoří vypouklá záď. Naopak spíše do třídy SUV směřuje pohon všech kol, který u Tesly nemůže zajišťovat nic jiného než dvojice elektromotorů - pro každou nápravu jeden. Oba motory nabízejí slušnou dynamiku čítající například zrychlení z klidu na stovku za 5 sekund
Elektromotory jsou živeny z baterií o kapacitě 60 nebo 85 kWh. Jde o podobné sady jako u modelu S, avšak dojezdy jsou zde asi o 10% menší. Je také vypuštěna základní, 40kWh varianta.
Za pozornost stojí nezvyklé řešení dveří, které se vyklápějí směrem vzhůru. Má to zajistit velmi komfortní přístup do interiéru.
Prozatím jde jen o silně předprodukční vůz. Novinka přijde na trh až v roce 2014.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.