Tesla ukazuje nový model X, který rozšíří nabídku tohoto malého automobilového výrobce.
Po sedanu Tesla model S přichází také praktičtější crossover označený tajemným písmenem X. Ocitá se na rozhraní tříd SUV, MPV a tak trochu i sedanů.
Pod zajímavě tvarovanou karoserii najdeme hned sedm míst. Prostor pro poslední řadu tvoří vypouklá záď. Naopak spíše do třídy SUV směřuje pohon všech kol, který u Tesly nemůže zajišťovat nic jiného než dvojice elektromotorů - pro každou nápravu jeden. Oba motory nabízejí slušnou dynamiku čítající například zrychlení z klidu na stovku za 5 sekund
Elektromotory jsou živeny z baterií o kapacitě 60 nebo 85 kWh. Jde o podobné sady jako u modelu S, avšak dojezdy jsou zde asi o 10% menší. Je také vypuštěna základní, 40kWh varianta.
Za pozornost stojí nezvyklé řešení dveří, které se vyklápějí směrem vzhůru. Má to zajistit velmi komfortní přístup do interiéru.
Prozatím jde jen o silně předprodukční vůz. Novinka přijde na trh až v roce 2014.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?