Zdálo se, že Smart mohl brzy přijet v nové generaci, avšak představení již druhého faceliftu vše, zdá se, odkládá.
Druhá generace městského mikroprcka Smart ForTwo se vyrábí od roku 2007. Již v roce 2010 dostala facelift a vzhledem k množství konceptů, kterými Smart v posledních měsících jen hýří, se zdálo, že nová generace je již na spadnutí. Zase tak žhavé to však - zdá se - není.
Facelift je jen poměrně malý, změnil se pouze vzhled. Technika zůstala zachována, pod kapotou se tak i nadále nachází zejména litrový tříválec o výkonovém rozpětí 61 až 102 koní. Slabší motory mají pro ještě nižší spotřebu integrován mikrohybridní systém. Nabídku doplňuje dieselový tříválec 0,8 litru s výkonem 54 koní. Motory jsou místěny vzadu, pod podlahou kufru a roztáčejí zadní kola skrze pětistupňovou automatickou převodovku.
Změny na vzhledu nejsou nikterak zásadní a jsou odvozeny od elektrické varianty vozu. Zaujme zejména mírně přepracovaná maska chladiče s mnohem výraznějším logem, jednolitý přední vstup chladícího vzduchu a nová jsou také světla pro denní svíce s technologií LED. Rozšířila se také nabídka barev a materiálů v exteriéru i interiéru.
Modernizovaný vůz se u prodejců objeví v dubnu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?