Zdálo se, že Smart mohl brzy přijet v nové generaci, avšak představení již druhého faceliftu vše, zdá se, odkládá.
Druhá generace městského mikroprcka Smart ForTwo se vyrábí od roku 2007. Již v roce 2010 dostala facelift a vzhledem k množství konceptů, kterými Smart v posledních měsících jen hýří, se zdálo, že nová generace je již na spadnutí. Zase tak žhavé to však - zdá se - není.
Facelift je jen poměrně malý, změnil se pouze vzhled. Technika zůstala zachována, pod kapotou se tak i nadále nachází zejména litrový tříválec o výkonovém rozpětí 61 až 102 koní. Slabší motory mají pro ještě nižší spotřebu integrován mikrohybridní systém. Nabídku doplňuje dieselový tříválec 0,8 litru s výkonem 54 koní. Motory jsou místěny vzadu, pod podlahou kufru a roztáčejí zadní kola skrze pětistupňovou automatickou převodovku.
Změny na vzhledu nejsou nikterak zásadní a jsou odvozeny od elektrické varianty vozu. Zaujme zejména mírně přepracovaná maska chladiče s mnohem výraznějším logem, jednolitý přední vstup chladícího vzduchu a nová jsou také světla pro denní svíce s technologií LED. Rozšířila se také nabídka barev a materiálů v exteriéru i interiéru.
Modernizovaný vůz se u prodejců objeví v dubnu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.