Báli jsme se, že by mohl odejít nadobro. Ale není tomu tak, nový skvost, Dodge Viper, se blíží.
Sporťák Dodge Viper je jednou z ikon amerického autoprůmyslu. Za dvacet let dlouhou výrobu si dokázal vydobýt renomé jako jeden z mála opravdových sporťáků vyráběných za velkou louží. Respekt vždy vzbuzoval i obří, 8 litru objemný desetiválec, který se postupně zvětšil až na 8,4 litru.
Nyní je jasné, že nová generace se již blíží. Chrysler překonal špatné období a nyní je čas opět vyrábět hračky.
První snímek toho mnoho neříká, ale Dodge se nebude chtít příliš odchýlit od slavných linií, které dělají Vipera Viperem. Opět tedy čekejme dlouhou kapotu a dvoumístný kokpit umístěný téměř až na zadní nápravě. Vše s notnou dávkou sex-appealu. Pod kapotou se opět umístí velký desetiválec, jeho objem by však tentokrát měl atakovat hranici devíti litrů.
Oficiální představení očekáváme během dubna.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?