Báli jsme se, že by mohl odejít nadobro. Ale není tomu tak, nový skvost, Dodge Viper, se blíží.
Sporťák Dodge Viper je jednou z ikon amerického autoprůmyslu. Za dvacet let dlouhou výrobu si dokázal vydobýt renomé jako jeden z mála opravdových sporťáků vyráběných za velkou louží. Respekt vždy vzbuzoval i obří, 8 litru objemný desetiválec, který se postupně zvětšil až na 8,4 litru.
Nyní je jasné, že nová generace se již blíží. Chrysler překonal špatné období a nyní je čas opět vyrábět hračky.
První snímek toho mnoho neříká, ale Dodge se nebude chtít příliš odchýlit od slavných linií, které dělají Vipera Viperem. Opět tedy čekejme dlouhou kapotu a dvoumístný kokpit umístěný téměř až na zadní nápravě. Vše s notnou dávkou sex-appealu. Pod kapotou se opět umístí velký desetiválec, jeho objem by však tentokrát měl atakovat hranici devíti litrů.
Oficiální představení očekáváme během dubna.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?