Báli jsme se, že by mohl odejít nadobro. Ale není tomu tak, nový skvost, Dodge Viper, se blíží.
Sporťák Dodge Viper je jednou z ikon amerického autoprůmyslu. Za dvacet let dlouhou výrobu si dokázal vydobýt renomé jako jeden z mála opravdových sporťáků vyráběných za velkou louží. Respekt vždy vzbuzoval i obří, 8 litru objemný desetiválec, který se postupně zvětšil až na 8,4 litru.
Nyní je jasné, že nová generace se již blíží. Chrysler překonal špatné období a nyní je čas opět vyrábět hračky.
První snímek toho mnoho neříká, ale Dodge se nebude chtít příliš odchýlit od slavných linií, které dělají Vipera Viperem. Opět tedy čekejme dlouhou kapotu a dvoumístný kokpit umístěný téměř až na zadní nápravě. Vše s notnou dávkou sex-appealu. Pod kapotou se opět umístí velký desetiválec, jeho objem by však tentokrát měl atakovat hranici devíti litrů.
Oficiální představení očekáváme během dubna.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.