V Mnichově se rozhodli svůj komerčně úspěšný model crossoveru X6 podrobit po tříletém působení na trhu faceliftu.
Modelová řada X6 kombinující techniku klasického SUV X5 a design kupé se nyní dočkala omlazení. Z vnějšku se toho příliš nezměnilo, přepracována byla maska chladiče a jiné je umístění předních mlhových světlometů. Novinkou je možnost volit přední LED světlomety jako alternativu ke xenonům. Přechod na LED technologii absolovovaly i zadní lampy. Nové jsou i designy litých kol v rozsahu rozměrů devatenáct a dvacet palců. Zkušenému oku neujde změna koncovek výfuku, z kulatých na lichoběžníkové.
Zásadnější jsou inovace techniky, o verzi M50d píšeme ZDE. Mimo nového "superdieselu" o výkonu 376 koní nabídne BMW i verze jež potěší ekologicky smýšlející zákazníky. Pod názvem BluePerformance bude možné diesely x30d a x40d vybavit systémem vstřikování močoviny AdBlue a díky této technologii plnit v předstihu normu Euro6.
Oficiální premiéra inovované X6 proběhne v březnu na ženevském autosalonu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?