Autosalon v Detroitu je místem představení nového sedanu, z něhož by se měl v blízkých měsících vyklubat i náš Ford Mondeo.
Ford svým pojmenováním způsobil menší zmatení jazyků. Zatímco evropský Fusion leží na pomezí MPV a SUV, přičemž technicky vychází z Fiesty, americký Fusion byl vždy velkým sedanem. A aby toho nebylo málo, nyní se americký Fusion ztotožňuje s evropským Mondeem. Pro ty, kteří sledují vývoj v automobilce s modrým oválem, nemůže jít o žádné překvapení. Stejného sjednocení se dočkaly i modely Kuga a Escape. Taktéž Focus se prodává na obou stranách Atlantiku prakticky nezměněn.
Nový Fusion vychází z evropského Mondea, z nějž si bere současný podvozek, který by tak měl generační obměnu přečkat prakticky beze změny. Vzhledem k jeho kvalitám při dynamické jízdě se tomu ani nelze divit.
Fusion bude, pravděpodobně stejně jako Mondeo, nabízen s motory 1,6 a 2,0 Ecoboost, jejichž výkon je zvýšen přeplňováním. Evropa jistě dostane také dieselové varianty, které nejsou v zámoří v módě. Oproti tomu je otázkou, zda Evropa dostane hybridní variantu, se kterou Fusion počítá.
Datum představení očekávaného Mondea s definitivními evropskými parametry zatím neznáme.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?