Autosalon v Detroitu je místem představení nového sedanu, z něhož by se měl v blízkých měsících vyklubat i náš Ford Mondeo.
Ford svým pojmenováním způsobil menší zmatení jazyků. Zatímco evropský Fusion leží na pomezí MPV a SUV, přičemž technicky vychází z Fiesty, americký Fusion byl vždy velkým sedanem. A aby toho nebylo málo, nyní se americký Fusion ztotožňuje s evropským Mondeem. Pro ty, kteří sledují vývoj v automobilce s modrým oválem, nemůže jít o žádné překvapení. Stejného sjednocení se dočkaly i modely Kuga a Escape. Taktéž Focus se prodává na obou stranách Atlantiku prakticky nezměněn.
Nový Fusion vychází z evropského Mondea, z nějž si bere současný podvozek, který by tak měl generační obměnu přečkat prakticky beze změny. Vzhledem k jeho kvalitám při dynamické jízdě se tomu ani nelze divit.
Fusion bude, pravděpodobně stejně jako Mondeo, nabízen s motory 1,6 a 2,0 Ecoboost, jejichž výkon je zvýšen přeplňováním. Evropa jistě dostane také dieselové varianty, které nejsou v zámoří v módě. Oproti tomu je otázkou, zda Evropa dostane hybridní variantu, se kterou Fusion počítá.
Datum představení očekávaného Mondea s definitivními evropskými parametry zatím neznáme.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?