Dodge po několika náznacích konečně plně vypouští svoji novinku, malý sedan Dart. Vychází s evropských komponent, do kterých vnáší svůj americký duch.
Dodge byl vždy spíše levnější značkou koncernu Chrysler. Nelze se proto divit tomu, že právě zde vznikl malý sedan, který má duchovně navázat na nepovedený hatchback Caliber.
Zatímco tvary jde o typický Dodge dnešní doby, technika je postavena téměř výhradně na italských komponentách. Podvozek vychází z Alfy Romeo Giulietta, ačkoliv byl pro americké potřeby mírně přepracován.
Pod kapotou se nachází prozatím tři motory, základem je přeplňovaná 1,4 (160 koní), dále se zde nacházejí dvoulitr (taktéž 160 koní) a 2,4 (184 koní) - vše samozřejmě s benzínovým pohonem.
O bezpečnost se stará hned desítka airbagů, součástí výbav bude i 7palcový displej uprostřed přístrojové desky a případný 8,4palcový displej mezi řidičem a spolujezdcem.
Zda se tento sedan dostane i k nám, za oceán, nevíme. Příklonnost Evropy k malým sedanům není zrovna vysoká, přesto si zde například Renault Fluence či VW Jetta drží slušnou pozici a koncernu Fiat takovýto vůz jednoduše chybí.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?