Dodge po několika náznacích konečně plně vypouští svoji novinku, malý sedan Dart. Vychází s evropských komponent, do kterých vnáší svůj americký duch.
Dodge byl vždy spíše levnější značkou koncernu Chrysler. Nelze se proto divit tomu, že právě zde vznikl malý sedan, který má duchovně navázat na nepovedený hatchback Caliber.
Zatímco tvary jde o typický Dodge dnešní doby, technika je postavena téměř výhradně na italských komponentách. Podvozek vychází z Alfy Romeo Giulietta, ačkoliv byl pro americké potřeby mírně přepracován.
Pod kapotou se nachází prozatím tři motory, základem je přeplňovaná 1,4 (160 koní), dále se zde nacházejí dvoulitr (taktéž 160 koní) a 2,4 (184 koní) - vše samozřejmě s benzínovým pohonem.
O bezpečnost se stará hned desítka airbagů, součástí výbav bude i 7palcový displej uprostřed přístrojové desky a případný 8,4palcový displej mezi řidičem a spolujezdcem.
Zda se tento sedan dostane i k nám, za oceán, nevíme. Příklonnost Evropy k malým sedanům není zrovna vysoká, přesto si zde například Renault Fluence či VW Jetta drží slušnou pozici a koncernu Fiat takovýto vůz jednoduše chybí.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.