Hyundai chce ukousnout další kousek sladkého koláče rozvoje indického trhu. Jeho dalším počinem by měl být praktický vůz třídy MPV.
Kompaktní, ale prostorné MPV se představuje na autosalonu v indickém Novém Díllí a má rozhodně co nabídnout. Zejména vysokou obsaditelnost.
Koncept je totiž pro atypických 8 osob. Pokud se nemůžete dopočítat, je rozdělení sedadel 3+3+2. Atypické řešení předních sedaček, které využíval například Fiat Multipla, kdy mezi dvěma "obvyklými" sedačkami řidiče a spolujezdce trůní ještě třetí, je doplněn v MPV obvyklými dvěma sedačkami ve třetí řadě. Díky tomu převeze Ind nejen svou ženu, ale i svých šest dětí, což je snad dostatečné číslo.
Pro větší komfort cestujících jsou střední sedačky vždy posunuty trochu dozadu. Neměly by tak vnikat problémy s rameny cestujících.
O pohon studie se stará malý motor 1,2 Kappa o výkonu 82 koní. Není také divu, vždyť vůz stojí na podvozku Kie Venga.
Pro účely Indie se s tímto vozem již počítá, případný dovoz do Evropy je však otázkou.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?