Veľkopriestorová Dacia sa dnes po dlhom čakaní konečne ukázala na prvých dvoch oficiálnych fotografiách. Na európskom trhu sa objaví v prvej polovici tohto roka.
Marketingové oddelenie Dacie si svoj nový model chránilo veľmi starostlivo, veď do poslednej chvíle sme nevedeli, ako vlastne bude novinka vyzerať, dlhú dobu sme netušili ani to, aké bude niesť pomenovanie. Ešte koncom minulého roka nám automobilka ukázala pretekársky špeciál, ktorý niesol označenie Lodgy. Tento názov ponesie aj sériová veľkopriestorová rumunská novinka.
Dacia Lodgy meria na dĺžku približne 4,5 metra, ponúka karosériu typu MPV, aj keď z bočného profilu pripomína predĺžené kombi. Dizajn exteriéru nemá zmysel opisovať, najväčiu výpovednú hodnotu majú samotné fotografie. Interiér má ponúkať dosť priestoru pre 7 cestujúcich, rodinky s deťmi si prídu určite na svoje. Fotografiu interiéru ešte automobilka nezverejnila, určite však nemôžeme očakávať módne výstrelky, skôr naopak. Pôjde o priestranný účelne navrhnutý priestor pre posádku s dôrazom na jednoduchosť.
Zatiaľ nemáme informácie o pohonných jednotkách, ktoré sa objavia pod kapotou, predpokladáme však využitie osvedčených motorov z dielne materského Renaultu. Zrejme pôjde o benzínové agregáty s objemom 1,6 litra, alebo naftové 1,5 dCi. Bližšie technické špecifikácie si automobilka necháva na oficiálne predstavenie modelu na jarnom ženevskom autosalóne.
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?