Veľkopriestorová Dacia sa dnes po dlhom čakaní konečne ukázala na prvých dvoch oficiálnych fotografiách. Na európskom trhu sa objaví v prvej polovici tohto roka.
Marketingové oddelenie Dacie si svoj nový model chránilo veľmi starostlivo, veď do poslednej chvíle sme nevedeli, ako vlastne bude novinka vyzerať, dlhú dobu sme netušili ani to, aké bude niesť pomenovanie. Ešte koncom minulého roka nám automobilka ukázala pretekársky špeciál, ktorý niesol označenie Lodgy. Tento názov ponesie aj sériová veľkopriestorová rumunská novinka.
Dacia Lodgy meria na dĺžku približne 4,5 metra, ponúka karosériu typu MPV, aj keď z bočného profilu pripomína predĺžené kombi. Dizajn exteriéru nemá zmysel opisovať, najväčiu výpovednú hodnotu majú samotné fotografie. Interiér má ponúkať dosť priestoru pre 7 cestujúcich, rodinky s deťmi si prídu určite na svoje. Fotografiu interiéru ešte automobilka nezverejnila, určite však nemôžeme očakávať módne výstrelky, skôr naopak. Pôjde o priestranný účelne navrhnutý priestor pre posádku s dôrazom na jednoduchosť.
Zatiaľ nemáme informácie o pohonných jednotkách, ktoré sa objavia pod kapotou, predpokladáme však využitie osvedčených motorov z dielne materského Renaultu. Zrejme pôjde o benzínové agregáty s objemom 1,6 litra, alebo naftové 1,5 dCi. Bližšie technické špecifikácie si automobilka necháva na oficiálne predstavenie modelu na jarnom ženevskom autosalóne.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?