Mnichované se konečně oficiálně pochlubili připravovaným čtyřdveřovým kupé. To bylo jako koncept představeno loni v Pekingu.
Do sériové výroby by mělo vyrazit během roku 2012 pod označením 6 Gran Coupé. BMW si s čtyřdveřovým kupé dalo sice na čas, ale výsledek bude stát za to. Poté co zejména Mercedes zaznamenal s CLS prodejní úspěchy a vyjela už i jeho druhá generace nemůže v tomto segmentu BMW absentovat.
Designově bude sedan pochopitelně vycházet z šestkového kupé. Oproti němu bude o 111 mm delší, to znamená délku 5007 mm. Pojme čtyři pasažéry a jejich zavazadla o objemu maximálně 460 litrů. V nabídce budou figurovat tři motorizace, dvě zázehové (640i a 650i) a jedna vznětová (640d). Všechny budou standardně vybaveny osmistupňovou automatickou převodovkou a pohonem zadních kol. Do vrcholné 650i bude možnost získat za příplatek pohon všech kol.
Podvozek Gran Coupe bude tradičně postaven pro sportovní jízdu. Na přední nápravě bude vybaveno dvojitými lichoběžníky, vzadu bude pracovat náprava typu multi-link.
Verze 640i dostane přeplňovaný řadový šestiválec objemu 3,0 l o výkonu 320 koní, do 650i bude implantován vidlicový přeplňovaný osmiválec objemu 4,4 l o výkonu 443 koní. Pro spořílky bude k mání verze 640d s řadovým šestiválcem 3,0 l a výkonu 309 koní.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?