Smart si pro nás na autosalon v Detroitu připravuje zajímavé designové cvičení. Podle všeho jde o první náznak plodů spolupráce s Renaultem.
Smarty rostou, avšak kdyby měl být základní model dlouhý 355 cm jako tento koncept, ztratil by velkou část svého smyslu a určení. Nicméně zde jde o něco jiného.
Koncept představuje vizi pick-upu odvozeného od Smartu. Prodloužení jde opravdu na vrub větší ložné plochy, na kterou se nyní vejdou po odmontování předního kola i dva jízdní elektrokola. Ta se mohou přímo na palubě dobíjet z akumulátorů vozu.
Nejen délka, ale také rozvor 248 cm (prakticky shodný s celkovými rozměry prvního Smartu) naznačují, se pod kapotou skrývá platforma Renaultu Twingo příští generace. Právě Renault podepsal s Daimlerem smlouvu o společném vývoji a Smart stojící na podvozku Twinga by měl přijít na trh přiblžně společně s příští generací modelu Twingo. Čekáme je přibližně za tři roky.
O pohon tohoto vozu se stará elektromotor o výkonu 75 koní, přičemž maximální rychlost je projektována na 120 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.