Smart si pro nás na autosalon v Detroitu připravuje zajímavé designové cvičení. Podle všeho jde o první náznak plodů spolupráce s Renaultem.
Smarty rostou, avšak kdyby měl být základní model dlouhý 355 cm jako tento koncept, ztratil by velkou část svého smyslu a určení. Nicméně zde jde o něco jiného.
Koncept představuje vizi pick-upu odvozeného od Smartu. Prodloužení jde opravdu na vrub větší ložné plochy, na kterou se nyní vejdou po odmontování předního kola i dva jízdní elektrokola. Ta se mohou přímo na palubě dobíjet z akumulátorů vozu.
Nejen délka, ale také rozvor 248 cm (prakticky shodný s celkovými rozměry prvního Smartu) naznačují, se pod kapotou skrývá platforma Renaultu Twingo příští generace. Právě Renault podepsal s Daimlerem smlouvu o společném vývoji a Smart stojící na podvozku Twinga by měl přijít na trh přiblžně společně s příští generací modelu Twingo. Čekáme je přibližně za tři roky.
O pohon tohoto vozu se stará elektromotor o výkonu 75 koní, přičemž maximální rychlost je projektována na 120 km/h.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?