Smart si pro nás na autosalon v Detroitu připravuje zajímavé designové cvičení. Podle všeho jde o první náznak plodů spolupráce s Renaultem.
Smarty rostou, avšak kdyby měl být základní model dlouhý 355 cm jako tento koncept, ztratil by velkou část svého smyslu a určení. Nicméně zde jde o něco jiného.
Koncept představuje vizi pick-upu odvozeného od Smartu. Prodloužení jde opravdu na vrub větší ložné plochy, na kterou se nyní vejdou po odmontování předního kola i dva jízdní elektrokola. Ta se mohou přímo na palubě dobíjet z akumulátorů vozu.
Nejen délka, ale také rozvor 248 cm (prakticky shodný s celkovými rozměry prvního Smartu) naznačují, se pod kapotou skrývá platforma Renaultu Twingo příští generace. Právě Renault podepsal s Daimlerem smlouvu o společném vývoji a Smart stojící na podvozku Twinga by měl přijít na trh přiblžně společně s příští generací modelu Twingo. Čekáme je přibližně za tři roky.
O pohon tohoto vozu se stará elektromotor o výkonu 75 koní, přičemž maximální rychlost je projektována na 120 km/h.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?