Koncept ze vzdálenější budoucnosti představuje na autosalonu v Tokiu Toyota. Jmenuje se Fun Vii a sází hlavně na mimořádnou interaktivitu.
U tohoto konceptu nejde o žádné naznačování budoucích vozů, inovativní systémy pohonu či nové designové linie. Tady jde o něco úplně jiného. Jak změnit auto v počítač s obřím displejem, kterým je celý vůz zevnitř i zvenčí.
Exteriér nemá svoji vlastní barvu. Jde o obrovský displej, který umí zobrazit reklamu na vaši firmu, která může být i dynamická, ale třeba také vaši náladu.
Displeje v interiéru jsou určeny zejména pro zobrazování informací o provozu. Velké head-up displeje v oknech zobrazují veškeré potřebné informace, upozorňují na vozidla v provozu i na chodce. Zobrazují také hrozby ukryté ve slepých úhlech. Věnovat se každému bude jeho osobní digitální asistentka.
Funkce je možné ovládat prostřednictvím mobilního telefonu a Toyoty Fun Vii mezi sebou umí komunikovat, předávat si informace včetně hlasu a videa.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.