Honda se vrací do kategorie mikrospoťáků přinejmenším konceptem. Na legendární model Beat může navázat elektromobil.
Řady sporťáků, zejména těch cenově dostupných, jsou dnes mnohem řidší, než bývaly. V 90. letech vyráběla i Honda svůj levný a maličký sporťák, který se jmenoval Beat. Dnes již téměř zapomenuté auto může ožít alespoň v náznaku.
Honda EV-Ster je dlouhá 357 cm, což je oproti Beatu z 90. let o téměř 30 cm více. I tak by v případě sériové výroby šlo o asi nejmenší roadster na trhu. Primát dnes drží pravděpodobně Renautl Wind s délkou 382 cm. Ještě před pěti lety se nepříliš úspěšně vyráběl také Smart Roadster s délkou 343 cm, ale od té doby se po vozech tohoto typu zkrátka slehla země.
Nový EV-Ster je prozatím jen koncept. Poháněn je oproti všem ostatním jmenovaným elektromotorem, jehož výkon je 79 koní. Motor roztáčí zadní kola a je schopen zrychlit z klidu na 60 km/h za slušných pět sekund, maximální rychlost je 160 km/h. Dojezd má hodnotu 160 kilometrů.
Honda prozatím o případné výrobě neřekla ani slovo, ať už s elektrickým či benzínovým pohonem. Ale asi nejsem jediný, kdo by si na trhu podobný vůz uměl docela dobře představit.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?