Honda se vrací do kategorie mikrospoťáků přinejmenším konceptem. Na legendární model Beat může navázat elektromobil.
Řady sporťáků, zejména těch cenově dostupných, jsou dnes mnohem řidší, než bývaly. V 90. letech vyráběla i Honda svůj levný a maličký sporťák, který se jmenoval Beat. Dnes již téměř zapomenuté auto může ožít alespoň v náznaku.
Honda EV-Ster je dlouhá 357 cm, což je oproti Beatu z 90. let o téměř 30 cm více. I tak by v případě sériové výroby šlo o asi nejmenší roadster na trhu. Primát dnes drží pravděpodobně Renautl Wind s délkou 382 cm. Ještě před pěti lety se nepříliš úspěšně vyráběl také Smart Roadster s délkou 343 cm, ale od té doby se po vozech tohoto typu zkrátka slehla země.
Nový EV-Ster je prozatím jen koncept. Poháněn je oproti všem ostatním jmenovaným elektromotorem, jehož výkon je 79 koní. Motor roztáčí zadní kola a je schopen zrychlit z klidu na 60 km/h za slušných pět sekund, maximální rychlost je 160 km/h. Dojezd má hodnotu 160 kilometrů.
Honda prozatím o případné výrobě neřekla ani slovo, ať už s elektrickým či benzínovým pohonem. Ale asi nejsem jediný, kdo by si na trhu podobný vůz uměl docela dobře představit.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?