V ponuke značky Suzuki pribudne mestské vozidlo schopné jazdiť s priemernou spotrebou benzínu len 3,1 l/100 km.
Japonská automobilka Suzuki bude mať už čoskoro v ponuke automobil, ktorý podľa údajov výrobcu bude jazdiť priemerne len za niečo vyše troch litrov benzínu na 100 km. Ide o upravený miniautomobil Suzuki Alto Eco s trojvalcovým benzínovým motorom s objemom len 0,66 litra.
Pohonná jednotka s neobvykle malým zdvihovým objemom bude dosahuje maximálny výkon 38 kW/52 k a krútiaci moment 63 Nm. Tieto parametre určujú Alto Eco hlavne do mestskej premávky, kde by mal byť spomínaný výkon dostačujúci. Motor bude spriahnutý s bezstupňovou prevodovkou CVT, samozrejmosťou bude systém štart/stop. Oficiálny údaj o priemernej spotrebe benzínu hovorí jasnou rečou, takto vybavené Alto Eco by malo jazdiť so spotrebou na úrovni 3,1 l/100 km.
Suzuki Alto Eco sa však zrejme nedostane na trhy mimo Japonska, na domácom trhu sa toto mestské hospodárne vozidlo bude predávať od polovice budúceho mesiaca.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.