Lexus představí základní verzi svého sedanu třídy GS. Bude mít označení 250 a nabídne přes 200 koní výkonu.
Downsizing se nevyhýbá ani Lexusu. Značka, která je proslulá hojným užíváním hybridních agregátů, představila novou generaci sedanu GS s doposud nejmenším motorem v nabídce.
Jeho výkon je 206 koní a pocházejí ze šestiválce o objemu 2,5 litru. Dosud byl nejmenší motorizací šestiválcový třílitr.
Výkon by měl stačit ke zrychlení z klidu na stovku za 8,3 sekundy, maximální rychlost 228 km/h by taktéž měla dostačovat. Mód řízení je možné nastavit a zvolit tak mezi ekologický, normálním a sportovním režimem. Příplatkový systém aktivního podvozku přidá ještě režim Sport+ s vylepšeným chováním v zatáčkách.
Datum příchodu na trh či cenu prozatím neznáme, avšak víme, že se bude prodávat v Evropě.
Mimo to by měl časem dojít také levnější hybrid. Současný hybridní systém konkuruje nejsilnějším dieselovým motorům, avšak také ve spodní části motorové palety se nacházejí zajímavé zisky. Sedan GS by se proto měl časem objevit také s menším, slabším, ale levnějším hybridem odvozeným od některého ze čtyřválců.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?