Lexus představí základní verzi svého sedanu třídy GS. Bude mít označení 250 a nabídne přes 200 koní výkonu.
Downsizing se nevyhýbá ani Lexusu. Značka, která je proslulá hojným užíváním hybridních agregátů, představila novou generaci sedanu GS s doposud nejmenším motorem v nabídce.
Jeho výkon je 206 koní a pocházejí ze šestiválce o objemu 2,5 litru. Dosud byl nejmenší motorizací šestiválcový třílitr.
Výkon by měl stačit ke zrychlení z klidu na stovku za 8,3 sekundy, maximální rychlost 228 km/h by taktéž měla dostačovat. Mód řízení je možné nastavit a zvolit tak mezi ekologický, normálním a sportovním režimem. Příplatkový systém aktivního podvozku přidá ještě režim Sport+ s vylepšeným chováním v zatáčkách.
Datum příchodu na trh či cenu prozatím neznáme, avšak víme, že se bude prodávat v Evropě.
Mimo to by měl časem dojít také levnější hybrid. Současný hybridní systém konkuruje nejsilnějším dieselovým motorům, avšak také ve spodní části motorové palety se nacházejí zajímavé zisky. Sedan GS by se proto měl časem objevit také s menším, slabším, ale levnějším hybridem odvozeným od některého ze čtyřválců.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.