Fiat predstavil po dlhých 15-tich rokoch novú generáciu globálneho modelu Palio.
Taliansky Fiat predstavil svetu novú generáciu modelu Palio. Jeho predchodcu sme nakrátko v našich končinách mohli tiež zaregistrovať, a to v kombi verzii Palio Weekend. Novinka sa však zatiaľ predstavuje len ako klasický 5-dverový hatchback.
Fiat Palio patrí svojimi rozmermi 3870 x 1670 x 1500 mm a rázvorom 2420 mm jednoznačne do triedy malých áut. Dizajn prednej časti pripomína aktuálne Punto, hlavne tvarom svetlometov a nárazníka s logom automobilky umiestneným v striebornej lište. Bočný profil vyzerá pomerne originálne, zadná časť zasa pripomína Daciu Sandero, hlavne tvarom koncových svetiel. Nárazník s veľkou plastovou ochrannou plochou však opäť odkazuje na Punto.
Interiér je poskladaný s ohľadom na čo najnižšie výrobné náklady, preto v ňom môžeme nájsť niektoré prvky z ostatných známych modelov Fiat. Stredová konzola s volantom alebo výplňami dverí je však v novom dizajnovom prevedení, celok vyzerá celkom nádejne.
Nové Palio bude okrem bežnej verzie ponúkané aj ako športovejšie ladené Palio Sporting, ktoré sa navonok odlišuje decentnými doplnkami (sada spojlerov, nástavcov prahov, chrómomovaná koncovka výfuku, 15-palcové zliatinové disky), zmeny sa dostali aj do interiéru (efektnejšie kruhové prístroje pred vodičom, športové kryty pedálov,...).
Pod kapotou novinky sa bude ponúkať základný benzínový štvorvalec s objemom 1,0 litra (55 kW/75 k, 93 Nm), v ponuke bdú aj silnejšie motory s objemom 1,4 litra (63 kW/85 k, 122 Nm) a 1,6 litra (85 kW/115 k, 159 Nm).
Nová generácia Fiatu Palio sa zrejme do Európy nedostane, čo je tak trochu škoda. S dobre nastavenou cenou by mohlo byť Palio „trefou do čierneho“, vedeli by sme si ho totiž predstaviť ako konkurenta Dacie Sandero...
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.