Fiat predstavil po dlhých 15-tich rokoch novú generáciu globálneho modelu Palio.
Taliansky Fiat predstavil svetu novú generáciu modelu Palio. Jeho predchodcu sme nakrátko v našich končinách mohli tiež zaregistrovať, a to v kombi verzii Palio Weekend. Novinka sa však zatiaľ predstavuje len ako klasický 5-dverový hatchback.
Fiat Palio patrí svojimi rozmermi 3870 x 1670 x 1500 mm a rázvorom 2420 mm jednoznačne do triedy malých áut. Dizajn prednej časti pripomína aktuálne Punto, hlavne tvarom svetlometov a nárazníka s logom automobilky umiestneným v striebornej lište. Bočný profil vyzerá pomerne originálne, zadná časť zasa pripomína Daciu Sandero, hlavne tvarom koncových svetiel. Nárazník s veľkou plastovou ochrannou plochou však opäť odkazuje na Punto.
Interiér je poskladaný s ohľadom na čo najnižšie výrobné náklady, preto v ňom môžeme nájsť niektoré prvky z ostatných známych modelov Fiat. Stredová konzola s volantom alebo výplňami dverí je však v novom dizajnovom prevedení, celok vyzerá celkom nádejne.
Nové Palio bude okrem bežnej verzie ponúkané aj ako športovejšie ladené Palio Sporting, ktoré sa navonok odlišuje decentnými doplnkami (sada spojlerov, nástavcov prahov, chrómomovaná koncovka výfuku, 15-palcové zliatinové disky), zmeny sa dostali aj do interiéru (efektnejšie kruhové prístroje pred vodičom, športové kryty pedálov,...).
Pod kapotou novinky sa bude ponúkať základný benzínový štvorvalec s objemom 1,0 litra (55 kW/75 k, 93 Nm), v ponuke bdú aj silnejšie motory s objemom 1,4 litra (63 kW/85 k, 122 Nm) a 1,6 litra (85 kW/115 k, 159 Nm).
Nová generácia Fiatu Palio sa zrejme do Európy nedostane, čo je tak trochu škoda. S dobre nastavenou cenou by mohlo byť Palio „trefou do čierneho“, vedeli by sme si ho totiž predstaviť ako konkurenta Dacie Sandero...
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.