Ruská Lada vyvíja plnohodnotný elektromobil, ktorý sa zatiaľ nachádza v štádiu testovania. Na jedno nabitie prejde približne 150 kilometrov.
Pokročilá doba si žiada vyspelé technológie - napríklad aj také, ktoré prinášajú menej škodlivín do ovzdušia. To si zrejme povedali aj konštruktéri v ruskej automobilke Lada, ktorí skonštruovali historicky prvý elektromobil tejto značky. Ekologická Lada nesie jednoduché označenie ELLada.
ELLada, teda elektrická Lada, má konštrukčný základ v modeli Kalina Kombi a na svoj pohon využíva lítium-iónové batérie a elektromotor, ktorý poskytuje vozidlu maximálny výkon 40 kW/50 k. Výkon zabezpečí ELLade maximálnu rýchlosť 140 km/h a zrýchlenie na stovku za 13 sekúnd. Jedno nabitie trvá približne 8 hodín, a elektromobil dosahuje akčný rádius 150 kilometrov.
Vývoj ELLady nie je ukončený a momentálne sa nachádza v štádiu testovania prototypu. To, či sa zákazníci nakoniec dočkajú sériovej výroby nie je isté, vzhľadom na nedostatočný počet nabíjacích staníc batérií a privysokú cenu vozidla, ktorá sa odhaduje na 35 000 eur.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.