Tradiční festival tuningových specialit SEMA je ideálním místem k představování přibroušených verzí různých značek. Letos se účastní Lexus a představuje novou GS ve verzi F Sport.
Má-li BMW svoji divizi M, má také Lexus divizi F. Označí-li se vůz pouze písmenem F, znamená to totéž, jako když BMW označí svůj vůz písmenkem M. A označí-li Lexus svoji novinku jako F Sport, nemůžeme za tím hledat nic jiného, než alternativu M paketu od BMW. Jde tedy o menší úpravy, než které by byly nutné pro plnohodnotné označení F.
V první řadě je tu sériový motor z verze GS 350. Šestiválcový 3,5litrový motor dává nezměněný výkon 306 koní a to by na vrcholnou verzi samozřejmě nestačilo. Co se však měnilo, to je naladění adaptivního podvozku. Ten má sportovnější tón dosažený mimo jiné tužšími stabilizátory. Pro ostrou jízdou jsou dosazena větší, devatenáctipalcová kola, která uchovávají větší kotouče brzd.
Řidič má k dispozici nové, sportovnější sezení a to včetně agresivní červené kůže.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.