Tradiční festival tuningových specialit SEMA je ideálním místem k představování přibroušených verzí různých značek. Letos se účastní Lexus a představuje novou GS ve verzi F Sport.
Má-li BMW svoji divizi M, má také Lexus divizi F. Označí-li se vůz pouze písmenem F, znamená to totéž, jako když BMW označí svůj vůz písmenkem M. A označí-li Lexus svoji novinku jako F Sport, nemůžeme za tím hledat nic jiného, než alternativu M paketu od BMW. Jde tedy o menší úpravy, než které by byly nutné pro plnohodnotné označení F.
V první řadě je tu sériový motor z verze GS 350. Šestiválcový 3,5litrový motor dává nezměněný výkon 306 koní a to by na vrcholnou verzi samozřejmě nestačilo. Co se však měnilo, to je naladění adaptivního podvozku. Ten má sportovnější tón dosažený mimo jiné tužšími stabilizátory. Pro ostrou jízdou jsou dosazena větší, devatenáctipalcová kola, která uchovávají větší kotouče brzd.
Řidič má k dispozici nové, sportovnější sezení a to včetně agresivní červené kůže.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?