Automobilka Renault pracuje na vývoji maloobjemového naftového trojvalca, ktorý v najvýkonnejšom prevedení dosiahne maximálny výkon 80 kW/109 k.
Renault potichu pripravuje maloobjemovú novinku. Tento krát nejde o benzínový turbomotor, ale o maloobjemový naftový trojvalec 1,1 dCi, na ktorého vývoji spolupracuje automobilka s rakúskou spoločnosťou AVL. To zaručí, že pri vývoji motora bude uplatnených viacero zaujímavých konštrukčných postupov, ktoré v tejto kategórii nie sú bežné.
Renault plánuje motor 1,1 dCi naladiť na viacero výkonových stupňov. Spodnú hranicu zatiaľ nepoznáme, tá horná by mala dosahovať maximálny výkon 80 kW/109 k a krútiaci moment 240 Nm. Tieto parametre sú vzhľadom na malý zdvihový objem motora (len 1055 cm3) skutočne obdivuhodné, veď podobné parametre v súčasnosti ponúka známy motor 1,5 dCi...
Maloobjemový naftový motor 1,1 dCi bude mať zrejme premiéru v novom Cliu, zrejme sa však bude ponúkať vo viacerých modeloch v rámci aliancie Renault-Nissan. Nechajme sa prekvapiť.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?