Automobilka Renault pracuje na vývoji maloobjemového naftového trojvalca, ktorý v najvýkonnejšom prevedení dosiahne maximálny výkon 80 kW/109 k.
Renault potichu pripravuje maloobjemovú novinku. Tento krát nejde o benzínový turbomotor, ale o maloobjemový naftový trojvalec 1,1 dCi, na ktorého vývoji spolupracuje automobilka s rakúskou spoločnosťou AVL. To zaručí, že pri vývoji motora bude uplatnených viacero zaujímavých konštrukčných postupov, ktoré v tejto kategórii nie sú bežné.
Renault plánuje motor 1,1 dCi naladiť na viacero výkonových stupňov. Spodnú hranicu zatiaľ nepoznáme, tá horná by mala dosahovať maximálny výkon 80 kW/109 k a krútiaci moment 240 Nm. Tieto parametre sú vzhľadom na malý zdvihový objem motora (len 1055 cm3) skutočne obdivuhodné, veď podobné parametre v súčasnosti ponúka známy motor 1,5 dCi...
Maloobjemový naftový motor 1,1 dCi bude mať zrejme premiéru v novom Cliu, zrejme sa však bude ponúkať vo viacerých modeloch v rámci aliancie Renault-Nissan. Nechajme sa prekvapiť.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.