Automobilka Renault pracuje na vývoji maloobjemového naftového trojvalca, ktorý v najvýkonnejšom prevedení dosiahne maximálny výkon 80 kW/109 k.
Renault potichu pripravuje maloobjemovú novinku. Tento krát nejde o benzínový turbomotor, ale o maloobjemový naftový trojvalec 1,1 dCi, na ktorého vývoji spolupracuje automobilka s rakúskou spoločnosťou AVL. To zaručí, že pri vývoji motora bude uplatnených viacero zaujímavých konštrukčných postupov, ktoré v tejto kategórii nie sú bežné.
Renault plánuje motor 1,1 dCi naladiť na viacero výkonových stupňov. Spodnú hranicu zatiaľ nepoznáme, tá horná by mala dosahovať maximálny výkon 80 kW/109 k a krútiaci moment 240 Nm. Tieto parametre sú vzhľadom na malý zdvihový objem motora (len 1055 cm3) skutočne obdivuhodné, veď podobné parametre v súčasnosti ponúka známy motor 1,5 dCi...
Maloobjemový naftový motor 1,1 dCi bude mať zrejme premiéru v novom Cliu, zrejme sa však bude ponúkať vo viacerých modeloch v rámci aliancie Renault-Nissan. Nechajme sa prekvapiť.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?