BMW řady 3 - trojka po šesté

Jan Ševčík, 15. října 2011, 12:03 Google+

Dlouho očekávaná nová generace řady 3 se včera oficiálně předvedla. Předchozí pátá generace E90 vyklízí po šesti letech pole novinkové F30.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
3

3 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Historii trojkové řady datující se od roku 1975 popsal Marek ZDE. Nová trojka bude navazovat na tradici vyhlášeného sportovního sedanu střední třídy. Zásadní změnou, mimo nového stylingu je rozhodně zvětšení podélných rozměrů, tím musí BMW sledovat všeobecný trend svých konkurentů. Na délku nyní trojka měří 4624 mm (+ 93 mm), na výšku naměříte 1416 mm (- 6 mm) a šířka dosahuje 1811 mm (- 5 mm). Adekvátně k délce se protáhl rozvor na 2810 mm (+50 mm). Z větších rozměrů těží o 20 litrů větší zavazadelník, ten nyní pojme 480 litrů zavazadel.

Pokud jde o designové řešení řady F30, lze v ní sledovat lehký odklon od doposud představených modelů. To se nejvíce projevuje na přídi, kde skupinové svítilny plynule navazují na tradiční "ledvinky". Nižší tvar přídě mají na svědomí předpisy pro ochranu chodců. Pohled na záď a boční profil na první pohled příliš změn neukáže. Spíše evoluce byla uplatněna i v návrhu interiéru, ten je pro značku řešen zcela v duchu tradic a drží se orintace na řidiče.

Pro rozjezd prodejů nové trojky, který proběhne počátkem příštího roku, vybrali v Mnichově dva benzinové a dva naftové motory, všechny vybavené přeplňováním. Základním kamenem v nabídce bude verze 328i, tu bude pohánět dvoulitr o výkonu 180 kW s kroutícím momentem 350 N.m v rozsahu 1250 až 4800 ot/min. Pro zájemce o tradiční benzinový šestiválec bude přichystána verze 335i o výkonu 225 kW s krouťákem 400 N.m ve spektru 1200 až 5000 ot/min. Zájemcům o úspornou naftovou verzi bude nabídnuta varianta 320d s maximem výkonu 135 kW a s kroutícím momentem dosahujícím 380 N.m v rozsahu 1750 až 2750 ot/min. Pokud vám bude připadat kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km ve verzi 320d příliš vysoká, pak BMW nabídne model 320d EfficientDynamics Edition s výkonem sníženým na stále solidních 120 kW. Jeho spotřeba však klesne na ucházejících 4,1 l/100 km. Během rozjezdu produkce budou k mání jen verze s pohonem zadních kol. Varianty s pohonem všech kol xDrive budou posléze následovat. Převodovky budou nabízeny dvě pro všechny modely, buď šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatiky.

Později se v nabídce objeví menší motory ze současné generace řady 1 pod kódy 316i a 316d. Nasazeny budou i maloobjemové přeplňované tříválce a hybridní varianta. Na opačném spektru nabídky je v plánu nová generace modelu M3, ta vyjede během roku 2013.

Vytisknout

Diskuze: BMW řady 3 - trojka po šesté

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Venga

Kia Venga sa oddnes vyrába na Slovensku

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud