Dlouho očekávaná nová generace řady 3 se včera oficiálně předvedla. Předchozí pátá generace E90 vyklízí po šesti letech pole novinkové F30.
Historii trojkové řady datující se od roku 1975 popsal Marek ZDE. Nová trojka bude navazovat na tradici vyhlášeného sportovního sedanu střední třídy. Zásadní změnou, mimo nového stylingu je rozhodně zvětšení podélných rozměrů, tím musí BMW sledovat všeobecný trend svých konkurentů. Na délku nyní trojka měří 4624 mm (+ 93 mm), na výšku naměříte 1416 mm (- 6 mm) a šířka dosahuje 1811 mm (- 5 mm). Adekvátně k délce se protáhl rozvor na 2810 mm (+50 mm). Z větších rozměrů těží o 20 litrů větší zavazadelník, ten nyní pojme 480 litrů zavazadel.
Pokud jde o designové řešení řady F30, lze v ní sledovat lehký odklon od doposud představených modelů. To se nejvíce projevuje na přídi, kde skupinové svítilny plynule navazují na tradiční "ledvinky". Nižší tvar přídě mají na svědomí předpisy pro ochranu chodců. Pohled na záď a boční profil na první pohled příliš změn neukáže. Spíše evoluce byla uplatněna i v návrhu interiéru, ten je pro značku řešen zcela v duchu tradic a drží se orintace na řidiče.
Pro rozjezd prodejů nové trojky, který proběhne počátkem příštího roku, vybrali v Mnichově dva benzinové a dva naftové motory, všechny vybavené přeplňováním. Základním kamenem v nabídce bude verze 328i, tu bude pohánět dvoulitr o výkonu 180 kW s kroutícím momentem 350 N.m v rozsahu 1250 až 4800 ot/min. Pro zájemce o tradiční benzinový šestiválec bude přichystána verze 335i o výkonu 225 kW s krouťákem 400 N.m ve spektru 1200 až 5000 ot/min. Zájemcům o úspornou naftovou verzi bude nabídnuta varianta 320d s maximem výkonu 135 kW a s kroutícím momentem dosahujícím 380 N.m v rozsahu 1750 až 2750 ot/min. Pokud vám bude připadat kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km ve verzi 320d příliš vysoká, pak BMW nabídne model 320d EfficientDynamics Edition s výkonem sníženým na stále solidních 120 kW. Jeho spotřeba však klesne na ucházejících 4,1 l/100 km. Během rozjezdu produkce budou k mání jen verze s pohonem zadních kol. Varianty s pohonem všech kol xDrive budou posléze následovat. Převodovky budou nabízeny dvě pro všechny modely, buď šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatiky.
Později se v nabídce objeví menší motory ze současné generace řady 1 pod kódy 316i a 316d. Nasazeny budou i maloobjemové přeplňované tříválce a hybridní varianta. Na opačném spektru nabídky je v plánu nová generace modelu M3, ta vyjede během roku 2013.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.