BMW řady 3 - trojka po šesté

Jan Ševčík, 15. října 2011, 12:03 Google+

Dlouho očekávaná nová generace řady 3 se včera oficiálně předvedla. Předchozí pátá generace E90 vyklízí po šesti letech pole novinkové F30.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
3

3 | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Historii trojkové řady datující se od roku 1975 popsal Marek ZDE. Nová trojka bude navazovat na tradici vyhlášeného sportovního sedanu střední třídy. Zásadní změnou, mimo nového stylingu je rozhodně zvětšení podélných rozměrů, tím musí BMW sledovat všeobecný trend svých konkurentů. Na délku nyní trojka měří 4624 mm (+ 93 mm), na výšku naměříte 1416 mm (- 6 mm) a šířka dosahuje 1811 mm (- 5 mm). Adekvátně k délce se protáhl rozvor na 2810 mm (+50 mm). Z větších rozměrů těží o 20 litrů větší zavazadelník, ten nyní pojme 480 litrů zavazadel.

Pokud jde o designové řešení řady F30, lze v ní sledovat lehký odklon od doposud představených modelů. To se nejvíce projevuje na přídi, kde skupinové svítilny plynule navazují na tradiční "ledvinky". Nižší tvar přídě mají na svědomí předpisy pro ochranu chodců. Pohled na záď a boční profil na první pohled příliš změn neukáže. Spíše evoluce byla uplatněna i v návrhu interiéru, ten je pro značku řešen zcela v duchu tradic a drží se orintace na řidiče.

Pro rozjezd prodejů nové trojky, který proběhne počátkem příštího roku, vybrali v Mnichově dva benzinové a dva naftové motory, všechny vybavené přeplňováním. Základním kamenem v nabídce bude verze 328i, tu bude pohánět dvoulitr o výkonu 180 kW s kroutícím momentem 350 N.m v rozsahu 1250 až 4800 ot/min. Pro zájemce o tradiční benzinový šestiválec bude přichystána verze 335i o výkonu 225 kW s krouťákem 400 N.m ve spektru 1200 až 5000 ot/min. Zájemcům o úspornou naftovou verzi bude nabídnuta varianta 320d s maximem výkonu 135 kW a s kroutícím momentem dosahujícím 380 N.m v rozsahu 1750 až 2750 ot/min. Pokud vám bude připadat kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km ve verzi 320d příliš vysoká, pak BMW nabídne model 320d EfficientDynamics Edition s výkonem sníženým na stále solidních 120 kW. Jeho spotřeba však klesne na ucházejících 4,1 l/100 km. Během rozjezdu produkce budou k mání jen verze s pohonem zadních kol. Varianty s pohonem všech kol xDrive budou posléze následovat. Převodovky budou nabízeny dvě pro všechny modely, buď šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatiky.

Později se v nabídce objeví menší motory ze současné generace řady 1 pod kódy 316i a 316d. Nasazeny budou i maloobjemové přeplňované tříválce a hybridní varianta. Na opačném spektru nabídky je v plánu nová generace modelu M3, ta vyjede během roku 2013.

Vytisknout

Diskuze: BMW řady 3 - trojka po šesté

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Venga

Kia Venga sa oddnes vyrába na Slovensku

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

  2. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud