Dlouho očekávaná nová generace řady 3 se včera oficiálně předvedla. Předchozí pátá generace E90 vyklízí po šesti letech pole novinkové F30.
Historii trojkové řady datující se od roku 1975 popsal Marek ZDE. Nová trojka bude navazovat na tradici vyhlášeného sportovního sedanu střední třídy. Zásadní změnou, mimo nového stylingu je rozhodně zvětšení podélných rozměrů, tím musí BMW sledovat všeobecný trend svých konkurentů. Na délku nyní trojka měří 4624 mm (+ 93 mm), na výšku naměříte 1416 mm (- 6 mm) a šířka dosahuje 1811 mm (- 5 mm). Adekvátně k délce se protáhl rozvor na 2810 mm (+50 mm). Z větších rozměrů těží o 20 litrů větší zavazadelník, ten nyní pojme 480 litrů zavazadel.
Pokud jde o designové řešení řady F30, lze v ní sledovat lehký odklon od doposud představených modelů. To se nejvíce projevuje na přídi, kde skupinové svítilny plynule navazují na tradiční "ledvinky". Nižší tvar přídě mají na svědomí předpisy pro ochranu chodců. Pohled na záď a boční profil na první pohled příliš změn neukáže. Spíše evoluce byla uplatněna i v návrhu interiéru, ten je pro značku řešen zcela v duchu tradic a drží se orintace na řidiče.
Pro rozjezd prodejů nové trojky, který proběhne počátkem příštího roku, vybrali v Mnichově dva benzinové a dva naftové motory, všechny vybavené přeplňováním. Základním kamenem v nabídce bude verze 328i, tu bude pohánět dvoulitr o výkonu 180 kW s kroutícím momentem 350 N.m v rozsahu 1250 až 4800 ot/min. Pro zájemce o tradiční benzinový šestiválec bude přichystána verze 335i o výkonu 225 kW s krouťákem 400 N.m ve spektru 1200 až 5000 ot/min. Zájemcům o úspornou naftovou verzi bude nabídnuta varianta 320d s maximem výkonu 135 kW a s kroutícím momentem dosahujícím 380 N.m v rozsahu 1750 až 2750 ot/min. Pokud vám bude připadat kombinovaná spotřeba 4,5 l/100 km ve verzi 320d příliš vysoká, pak BMW nabídne model 320d EfficientDynamics Edition s výkonem sníženým na stále solidních 120 kW. Jeho spotřeba však klesne na ucházejících 4,1 l/100 km. Během rozjezdu produkce budou k mání jen verze s pohonem zadních kol. Varianty s pohonem všech kol xDrive budou posléze následovat. Převodovky budou nabízeny dvě pro všechny modely, buď šestistupňové manuální nebo osmistupňové automatiky.
Později se v nabídce objeví menší motory ze současné generace řady 1 pod kódy 316i a 316d. Nasazeny budou i maloobjemové přeplňované tříválce a hybridní varianta. Na opačném spektru nabídky je v plánu nová generace modelu M3, ta vyjede během roku 2013.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.