Toyota Auris dostane turbomotor 1,6 s výkonom 181 koní

Auris
Auris, foto: Toyota
Braňo Porubčan 13. října 2011 09:08
Sdílej:

Toyota čoskoro predstaví Auris s preplňovaným benzínovým motorom s objemom 1,6 litra a výkonom 181 koní.

Japonská Toyota prekvapila správou, že už čoskoro začne ponúkať pre model Auris preplňovaný motor vybavený kompresorom. Jeho objem bude 1,6 litra, maximálny výkon dosiahne hodnotu 133 kW/181 k, krútiaci moment má hodnotu 202 Nm. Bližšie parametre zatiaľ automobilka nezverejnila, rovnako nepoznáme priemernú spotrebu paliva.

Toyota Auris vybavená novým turbomotorom nebude profilovaná ako športovo zameraný „hot-hatch“, bude predstavovať pružnejšiu a silnejšiu alternatívu k doteraz ponúkanému atmosférickému motoru 1,6 s výkonom 97 kW/132 k. Auris s turbomotorom bude označený skratkou TRD (Toyota Racing Development).

Novinka sa dostane do predaja ešte v tomto roku.

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.

Testy aut
DS 7 PHEV 300 AWD Edition France

DS 7 PHEV 300 AWD Edition France – šmrncovní plug-in hybrid za zvýhodněnou cenu

Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?

Testy aut
Mercedes-Benz GLB

Test ojetiny: Mercedes-Benz GLB 250 4MATIC – prémiový všeuměl o více než třetinu levněji

Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.