Ikona off-roadu, Mitsubishi Pajero prichádza s decentnými retušami exteriéru a vylepšenou technikou.
Na budúci rok to bude presne 30 rokov, čo uzrela svetlo sveta prvá generácia legendárneho off-roadu Mitsubishi Pajero. Automobilka sa toto výročie rozhodla osláviť decentným faceliftom modelového roku 2012, ktorý okrem drobných retuší exteriéru prináša niekoľko ďalších zaujímavých technických inovácií.
Na český a slovenský trh v týchto dňoch prichádza inovované Pajero, ktoré je poháňané modernizovaným naftovým motorom 3,2 DI-D s maximálnym výkonom 147 kW/200 k pri 3800 min-1 a krútiacim momentom 441 Nm pri 2000 min-1. Motor bol upravený tak, aby spĺňal emisné normy Euro 5.
Za zmienku stoja technické vylepšenia, ako napríklad systém prednostného brzdenia nazvaný „Breake Override System“. Táto bezpečnostná funkcia v krízovej situácii zaistí, že brzdenie je uprednostnené pred akceleráciou, pokiaľ sú zošliapnuté oba pedále súčasne. Pajero bude vybavené novým parkovacím asistentom s kamerou vo vnútornom spätnom zrkadle, alebo Bluetooth hands-free sadou, ktorú je možné ovládať aj hlasovými povelmi.
Verzie , ktoré sú vybavené multimediálnym navigačným systémom MMCS tak môže vďaka spomenutému pripojeniu listovať v telefónnom zozname alebo počúvať obľúbené skladby vo formáte MP3 priamo z telefónu. Navyše má niekoľko možností pripojenia externých hudobných zdrojov pomocou AUX, alebo USB vstupu.
Okrem spomínaných technologických noviniek disponuje modernizované Pajero upravenou prednou maskou, novým predným nárazníkom alebo krytom motora, novým dizajnom 18“ zliatinových diskov alebo strešnými lyžinami v čiernej farbe. V interiéri sú použité nové materiály látkového aj koženého čalúnenia, nové červené podsvietenie palubných prístrojov, alebo rozšírenie panelu obkladu dverí s ovládaním okien s imitáciou kovu.
Faceliftované Mitsubishi Pajero príde do predaja v najbližších dňoch.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?