Ikona off-roadu, Mitsubishi Pajero prichádza s decentnými retušami exteriéru a vylepšenou technikou.
Na budúci rok to bude presne 30 rokov, čo uzrela svetlo sveta prvá generácia legendárneho off-roadu Mitsubishi Pajero. Automobilka sa toto výročie rozhodla osláviť decentným faceliftom modelového roku 2012, ktorý okrem drobných retuší exteriéru prináša niekoľko ďalších zaujímavých technických inovácií.
Na český a slovenský trh v týchto dňoch prichádza inovované Pajero, ktoré je poháňané modernizovaným naftovým motorom 3,2 DI-D s maximálnym výkonom 147 kW/200 k pri 3800 min-1 a krútiacim momentom 441 Nm pri 2000 min-1. Motor bol upravený tak, aby spĺňal emisné normy Euro 5.
Za zmienku stoja technické vylepšenia, ako napríklad systém prednostného brzdenia nazvaný „Breake Override System“. Táto bezpečnostná funkcia v krízovej situácii zaistí, že brzdenie je uprednostnené pred akceleráciou, pokiaľ sú zošliapnuté oba pedále súčasne. Pajero bude vybavené novým parkovacím asistentom s kamerou vo vnútornom spätnom zrkadle, alebo Bluetooth hands-free sadou, ktorú je možné ovládať aj hlasovými povelmi.
Verzie , ktoré sú vybavené multimediálnym navigačným systémom MMCS tak môže vďaka spomenutému pripojeniu listovať v telefónnom zozname alebo počúvať obľúbené skladby vo formáte MP3 priamo z telefónu. Navyše má niekoľko možností pripojenia externých hudobných zdrojov pomocou AUX, alebo USB vstupu.
Okrem spomínaných technologických noviniek disponuje modernizované Pajero upravenou prednou maskou, novým predným nárazníkom alebo krytom motora, novým dizajnom 18“ zliatinových diskov alebo strešnými lyžinami v čiernej farbe. V interiéri sú použité nové materiály látkového aj koženého čalúnenia, nové červené podsvietenie palubných prístrojov, alebo rozšírenie panelu obkladu dverí s ovládaním okien s imitáciou kovu.
Faceliftované Mitsubishi Pajero príde do predaja v najbližších dňoch.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.