Infiniti speciálně pro úspěšného jezdce Formule 1, Sebastiana Vettela, upravilo jeden svůj vůz - SUV FX.
Infiniti FX Sebastian Vettel nakonec nebude žádnou ani omezenou sérií přiostřeného SUV, vznikl pouze jeden exemplář, který bude využívat sám Sebastian Vettel. Infiniti je totiž sponzorem stáje Red Bull Racing, ačkoliv motory pro závodní vůz dodává alianční značka Renault.
Konstruktéři pro tento speciál lehce poškádlili řídící jednotku Infiniti FX50S, dali motoru nový výfuk, aby se mu lépe odfukovalo a výkon narostl z původních 390 koní na 420. Objem osmiválce se nezměnil, stále má pět litrů.
Pro lepší jízdní zážitky byla snížena světlá výška vozu a původní systém odpružení a tlumení nahrazen tužším. Také na hmotnosti se mírně zapracovalo, díky rozsáhlému použití karbonu spadla hmotnost o 50 kilo, "jen" na 2050 kg.
Speciálem Formule 1 byla inspirována sada aerodynamických vylepšení, která zahrnuje nový přední nárazník a zadní spoiler.
Díky tomu všemu dohromady dovede tento sprintující mastodont zrychlit z klidu na stovku za 5,6 sekundy a uhánět maximální rychlostí 300 km/h. To nejsou věru špatné hodnoty.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?