Land Rover DC100 - vize budoucího drsňáka

Marek Litzman, 14. září 2011, 12:03 Google+ Frankfurt 2011

Land Rover představil ve Frankfurtu koncept DC 100. Z hlediska historie značky je velmi důležitý, nahrazuje totiž nejslavnější vůz této značky - a představil se hned ve dvou variantách, klasickou doplňuje i otevřená varianta Sport

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
DC100

DC100 | foto: Land Rover

Sdílejte článek

Není to jenom design, kterým Land Rover překvapuje. Land Rover Defender byl vždy proslulý spartánskou výbavou, která mimo funkčních nezbytností zahrnovala jen minimum, ačkoliv v posledních letech se trochu rozrůstala.

Nový koncept Defenderu již vypadá docela jako normální současné auto. Uprostřed nacházíme velký displej zábavního multimediálního systému, na kterém se zobrazují také důležitá telematická data. V interiéru také musí zaujmout přední třímístná lavice.

Nový Defender má být stejně obratný jako současná generace. K tomu mu má mimo dobré technické výbavy dopomoci také chytrá elektronika. Senzor totiž dokáže vytvořit 3D model krajiny před vozem a díky tomu navrhnout optimální trasu pro průjezd. Sonar zase dokáže zkoumat hloubku vody tak, aby se vůz neutopil při brodění. Díky vzduchovému pérování je možné zvyšovat a snižovat podvozek.

O pohon se stará dvoulitrový dieselový čtyřválec, který je napojen na osmistupňovou automatickou převodovku.

Projekt je to vpravdě ambiciozní. Potíž je ovšem v tom, že olíbenost současného Defenderu tkví do značné míry i v jeho jednoduchosti, odolnosti a robustnosti. Zda budou ochotni si vůz plný elektroniky ochotní koupit i zákazníci, kteří požadují vůz pro opravdu tvrdou práci, to ukáže až čas.

 

Vytisknout

Diskuze: Land Rover DC100 - vize budoucího drsňáka

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Kubang

Maserati Kubang - sporťák na špičkách

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud