Land Rover představil ve Frankfurtu koncept DC 100. Z hlediska historie značky je velmi důležitý, nahrazuje totiž nejslavnější vůz této značky - a představil se hned ve dvou variantách, klasickou doplňuje i otevřená varianta Sport
Není to jenom design, kterým Land Rover překvapuje. Land Rover Defender byl vždy proslulý spartánskou výbavou, která mimo funkčních nezbytností zahrnovala jen minimum, ačkoliv v posledních letech se trochu rozrůstala.
Nový koncept Defenderu již vypadá docela jako normální současné auto. Uprostřed nacházíme velký displej zábavního multimediálního systému, na kterém se zobrazují také důležitá telematická data. V interiéru také musí zaujmout přední třímístná lavice.
Nový Defender má být stejně obratný jako současná generace. K tomu mu má mimo dobré technické výbavy dopomoci také chytrá elektronika. Senzor totiž dokáže vytvořit 3D model krajiny před vozem a díky tomu navrhnout optimální trasu pro průjezd. Sonar zase dokáže zkoumat hloubku vody tak, aby se vůz neutopil při brodění. Díky vzduchovému pérování je možné zvyšovat a snižovat podvozek.
O pohon se stará dvoulitrový dieselový čtyřválec, který je napojen na osmistupňovou automatickou převodovku.
Projekt je to vpravdě ambiciozní. Potíž je ovšem v tom, že olíbenost současného Defenderu tkví do značné míry i v jeho jednoduchosti, odolnosti a robustnosti. Zda budou ochotni si vůz plný elektroniky ochotní koupit i zákazníci, kteří požadují vůz pro opravdu tvrdou práci, to ukáže až čas.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?