Land Rover představil ve Frankfurtu koncept DC 100. Z hlediska historie značky je velmi důležitý, nahrazuje totiž nejslavnější vůz této značky - a představil se hned ve dvou variantách, klasickou doplňuje i otevřená varianta Sport
Není to jenom design, kterým Land Rover překvapuje. Land Rover Defender byl vždy proslulý spartánskou výbavou, která mimo funkčních nezbytností zahrnovala jen minimum, ačkoliv v posledních letech se trochu rozrůstala.
Nový koncept Defenderu již vypadá docela jako normální současné auto. Uprostřed nacházíme velký displej zábavního multimediálního systému, na kterém se zobrazují také důležitá telematická data. V interiéru také musí zaujmout přední třímístná lavice.
Nový Defender má být stejně obratný jako současná generace. K tomu mu má mimo dobré technické výbavy dopomoci také chytrá elektronika. Senzor totiž dokáže vytvořit 3D model krajiny před vozem a díky tomu navrhnout optimální trasu pro průjezd. Sonar zase dokáže zkoumat hloubku vody tak, aby se vůz neutopil při brodění. Díky vzduchovému pérování je možné zvyšovat a snižovat podvozek.
O pohon se stará dvoulitrový dieselový čtyřválec, který je napojen na osmistupňovou automatickou převodovku.
Projekt je to vpravdě ambiciozní. Potíž je ovšem v tom, že olíbenost současného Defenderu tkví do značné míry i v jeho jednoduchosti, odolnosti a robustnosti. Zda budou ochotni si vůz plný elektroniky ochotní koupit i zákazníci, kteří požadují vůz pro opravdu tvrdou práci, to ukáže až čas.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?