Land Rover představil ve Frankfurtu koncept DC 100. Z hlediska historie značky je velmi důležitý, nahrazuje totiž nejslavnější vůz této značky - a představil se hned ve dvou variantách, klasickou doplňuje i otevřená varianta Sport
Není to jenom design, kterým Land Rover překvapuje. Land Rover Defender byl vždy proslulý spartánskou výbavou, která mimo funkčních nezbytností zahrnovala jen minimum, ačkoliv v posledních letech se trochu rozrůstala.
Nový koncept Defenderu již vypadá docela jako normální současné auto. Uprostřed nacházíme velký displej zábavního multimediálního systému, na kterém se zobrazují také důležitá telematická data. V interiéru také musí zaujmout přední třímístná lavice.
Nový Defender má být stejně obratný jako současná generace. K tomu mu má mimo dobré technické výbavy dopomoci také chytrá elektronika. Senzor totiž dokáže vytvořit 3D model krajiny před vozem a díky tomu navrhnout optimální trasu pro průjezd. Sonar zase dokáže zkoumat hloubku vody tak, aby se vůz neutopil při brodění. Díky vzduchovému pérování je možné zvyšovat a snižovat podvozek.
O pohon se stará dvoulitrový dieselový čtyřválec, který je napojen na osmistupňovou automatickou převodovku.
Projekt je to vpravdě ambiciozní. Potíž je ovšem v tom, že olíbenost současného Defenderu tkví do značné míry i v jeho jednoduchosti, odolnosti a robustnosti. Zda budou ochotni si vůz plný elektroniky ochotní koupit i zákazníci, kteří požadují vůz pro opravdu tvrdou práci, to ukáže až čas.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?