Lexus se stává proslulým díky svým hybridním modelům, které jsou protkány téměř celou modelovou řadou. Nová generace sedanu GS nebude výjimkou.
Pro Lexus jsou hybridy náhradou dieselových motorů, které tato odnož Toyoty prakticky nepoužívá. Úsporná řešení se najdou i na modelu GS450h.
Novou generaci je možné, podobně jako ostatní hybridy od Lexusu, oproti ostatním verzím rozpoznat podle modrých detailů na karoserii, například v logu. Co však není na první pohled vidět, je techika.
Pod kapotou se nachází šestiválec pracující s Atkonsonovým cyklem, kdy se sací ventil zavírá později, než u klasického Ottova motoru. Jak je u hybridu jasné, spolupracuje spalovací motor s elektromotorem. Výkony obou separátních jednotek nemáme k dispozici, víme ale, že dohromady dávají výkon 338 koní, což stačí vozů k akceleraci na stovku za 5,6 sekundy.
Napětí v systému je normálně 500 voltů a pochází z NIMH baterie. V případě zapnutí sportovního režimu však napětí vzroste na 650 V.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?