Lexus se stává proslulým díky svým hybridním modelům, které jsou protkány téměř celou modelovou řadou. Nová generace sedanu GS nebude výjimkou.
Pro Lexus jsou hybridy náhradou dieselových motorů, které tato odnož Toyoty prakticky nepoužívá. Úsporná řešení se najdou i na modelu GS450h.
Novou generaci je možné, podobně jako ostatní hybridy od Lexusu, oproti ostatním verzím rozpoznat podle modrých detailů na karoserii, například v logu. Co však není na první pohled vidět, je techika.
Pod kapotou se nachází šestiválec pracující s Atkonsonovým cyklem, kdy se sací ventil zavírá později, než u klasického Ottova motoru. Jak je u hybridu jasné, spolupracuje spalovací motor s elektromotorem. Výkony obou separátních jednotek nemáme k dispozici, víme ale, že dohromady dávají výkon 338 koní, což stačí vozů k akceleraci na stovku za 5,6 sekundy.
Napětí v systému je normálně 500 voltů a pochází z NIMH baterie. V případě zapnutí sportovního režimu však napětí vzroste na 650 V.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.