Lexus ve Frankfurtu ukazuje hybridní GS450h

GS 450h
GS 450h, foto: Lexus
Marek Litzman 13. září 2011 12:40
Sdílej:

Lexus se stává proslulým díky svým hybridním modelům, které jsou protkány téměř celou modelovou řadou. Nová generace sedanu GS nebude výjimkou.

Pro Lexus jsou hybridy náhradou dieselových motorů, které tato odnož Toyoty prakticky nepoužívá. Úsporná řešení se najdou i na modelu GS450h.

Novou generaci je možné, podobně jako ostatní hybridy od Lexusu, oproti ostatním verzím rozpoznat podle modrých detailů na karoserii, například v logu. Co však není na první pohled vidět, je techika.

Pod kapotou se nachází šestiválec pracující s Atkonsonovým cyklem, kdy se sací ventil zavírá později, než u klasického Ottova motoru. Jak je u hybridu jasné, spolupracuje spalovací motor s elektromotorem. Výkony obou separátních jednotek nemáme k dispozici, víme ale, že dohromady dávají výkon 338 koní, což stačí vozů k akceleraci na stovku za 5,6 sekundy.

Napětí v systému je normálně 500 voltů a pochází z NIMH baterie. V případě zapnutí sportovního režimu však napětí vzroste na 650 V.

 

Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.