Škoda si pro autosalon ve Frankfurtu přichystala premiéru předobrazu nového levného vozu. Tady je.
Škoda se musí na trzích poprat s často levnějšími vozy, než které sama prodává. Z tohoto důvodu nechala vedle standardní Octavie druhé generace běžet ve výrobě i generaci první. A kupodivu, prodávala se dobře. Její náhrada nefaceliftovanou verzí Octavie druhé generace byla spíše vynucená legislativními předpisy. Nyní tu však máme konečně náhradu plnohodnotnou.
Škoda MissionL je předsériovým obrazem nového relativně levného vozu, který bude cenou i užitnou hodnotou vyplňovat prostor mezi Fabií a Octavii. Přichází s úplně novým designem, který bude nyní Škodu reprezentovat. Je charakteristický používáním geometrických linek a ostrých řezů. Kabátek ušil slovenský designer Jozef Kabaň se svým týmem.
Sériová verze konceptu přijde na trh již za několik měsíců, v roce 2012.
Současně se Škodovkou se představil také koncept technicky blízkého Seatu IBL. Který vás zaujal více?
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?