Audi na autosalonu ve Frankfurtu ukáže své mini s elektromotory, které by mělo vzít útokem očekávané BMW i3. Bude však mít zpoždění.
Audi A2 je ještě na hony vzdáleno jakékoliv výrobě, je ale zároveň je to vykřičník nasměrovaný přímo do Mnichova. Audi A2 je totiž koncepčně totožné jako BMW i3.
Jak jsme již uváděli dříve, je to paradoxní, ale Audi A2 je o 15 centimetrů kratší než Audi A1, nicméně je to zároveň i logické. Délku 3,8 metru využívá i BMW i3. Audi však hodlá být o téměř metrák lehčí.
Elektrická pohonná jednotka má výkon 85 kW, tedy 115 koní. Díky tomu by měla zvládnout sprint na stovku za 9 sekund, maximální rychlost by měla dosáhnout 150 km/h. Dojezd na jedno nabití by měl činit 200 kilometrů.
Je jasné, že v tomto souboji bude mít BMW náskok přinejmenším dvou let, očekáváme ho již za rok a půl. Audi to bude trvat o něco déle.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?