Audi na autosalonu ve Frankfurtu ukáže své mini s elektromotory, které by mělo vzít útokem očekávané BMW i3. Bude však mít zpoždění.
Audi A2 je ještě na hony vzdáleno jakékoliv výrobě, je ale zároveň je to vykřičník nasměrovaný přímo do Mnichova. Audi A2 je totiž koncepčně totožné jako BMW i3.
Jak jsme již uváděli dříve, je to paradoxní, ale Audi A2 je o 15 centimetrů kratší než Audi A1, nicméně je to zároveň i logické. Délku 3,8 metru využívá i BMW i3. Audi však hodlá být o téměř metrák lehčí.
Elektrická pohonná jednotka má výkon 85 kW, tedy 115 koní. Díky tomu by měla zvládnout sprint na stovku za 9 sekund, maximální rychlost by měla dosáhnout 150 km/h. Dojezd na jedno nabití by měl činit 200 kilometrů.
Je jasné, že v tomto souboji bude mít BMW náskok přinejmenším dvou let, očekáváme ho již za rok a půl. Audi to bude trvat o něco déle.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.