Mazda představuje nový vůz, který zamíří do kategorie kompaktních SUV. Model CX-5 bude prvním nositelem úsporných technologií Skyactive.
Novinka od Mazdy bude využívat celou řadu úsporných technologií Skyactive, které Mazda vyvíjí pro své novinky. Celý vůz je podstaven na platformě Skyactive body, která minimalizuje spotřebu minimalizací vlastní hmotnosti. Vtip je v tom, že v nosné části karoserie je použito jen minimum zakřivených součástí a celý skelet je optimalizován pro co možná nejlepší rozvržení síly do celé struktury. Díky tomu bylo možné užít méně materiálu při stejné nebo i lepší ochraně posádky.
Přestože odlehčování je bohulibý tah, nestačí to a použity jsou také motory a převodovky Skyactive. Benzínový motor má objem dva litry a oproti současnému trendu je atmosférický. Využívá mimořádně vysokého kompresního poměru 14:1, díky čemuž se zlepšila tepelná účinnost motoru. Vysoký kompresní poměr zvyšuje riziko klepání motoru, čemuž Mazda zabraňuje mnohými dalšími úpravami, například prodloužením výfukového potrubí, které zabraňuje návratu již vytlačených výfukových plynů.
Naopak u dieselového motoru se podařilo zvýšit účinnost snížením kompresního poměru taktéž na 14:1, což je naopak rekordně nízká hodnota.
Na oba motory, které jsou vybaveny systémem vypínání na křižovatkách, může navazovat úsporná převodovka se šesti kvalty, ve které je na minimum sníženo vnitřní tření. Výsledkem může být famózní spotřeb 4,5 litru na 100 km, u dieselového motoru, který však nabídne 160 koní výkonu. Silnější verze může jít až na 175 koní, benzín nabídne výkon 165 koní.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.