Mazda CX-5 - menší a úspornější

Marek Litzman, 5. září 2011, 12:27 Google+ Frankfurt 2011

Mazda představuje nový vůz, který zamíří do kategorie kompaktních SUV. Model CX-5 bude prvním nositelem úsporných technologií Skyactive.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CX-5

CX-5 | foto: Mazda Europe

Sdílejte článek

Novinka od Mazdy bude využívat celou řadu úsporných technologií Skyactive, které Mazda vyvíjí pro své novinky. Celý vůz je podstaven na platformě Skyactive body, která minimalizuje spotřebu minimalizací vlastní hmotnosti. Vtip je v tom, že v nosné části karoserie je použito jen minimum zakřivených součástí a celý skelet je optimalizován pro co možná nejlepší rozvržení síly do celé struktury. Díky tomu bylo možné užít méně materiálu při stejné nebo i lepší ochraně posádky.

Přestože odlehčování je bohulibý tah, nestačí to a použity jsou také motory a převodovky Skyactive. Benzínový motor má objem dva litry a oproti současnému trendu je atmosférický. Využívá mimořádně vysokého kompresního poměru 14:1, díky čemuž se zlepšila tepelná účinnost motoru. Vysoký kompresní poměr zvyšuje riziko klepání motoru, čemuž Mazda zabraňuje mnohými dalšími úpravami, například prodloužením výfukového potrubí, které zabraňuje návratu již vytlačených výfukových plynů.

Naopak u dieselového motoru se podařilo zvýšit účinnost snížením kompresního poměru taktéž na 14:1, což je naopak rekordně nízká hodnota.

Na oba motory, které jsou vybaveny systémem vypínání na křižovatkách, může navazovat úsporná převodovka se šesti kvalty, ve které je na minimum sníženo vnitřní tření. Výsledkem může být famózní spotřeb 4,5 litru na 100 km, u dieselového motoru, který však nabídne 160 koní výkonu. Silnější verze může jít až na 175 koní, benzín nabídne výkon 165 koní.

Vytisknout

Diskuze: Mazda CX-5 - menší a úspornější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Tubik

Citroën Tubik Concept - zpět do čtyřicátých

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud