Mazda CX-5 - menší a úspornější

Marek Litzman, 5. září 2011, 12:27 Google+ Frankfurt 2011

Mazda představuje nový vůz, který zamíří do kategorie kompaktních SUV. Model CX-5 bude prvním nositelem úsporných technologií Skyactive.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
CX-5

CX-5 | foto: Mazda Europe

Sdílejte článek

Novinka od Mazdy bude využívat celou řadu úsporných technologií Skyactive, které Mazda vyvíjí pro své novinky. Celý vůz je podstaven na platformě Skyactive body, která minimalizuje spotřebu minimalizací vlastní hmotnosti. Vtip je v tom, že v nosné části karoserie je použito jen minimum zakřivených součástí a celý skelet je optimalizován pro co možná nejlepší rozvržení síly do celé struktury. Díky tomu bylo možné užít méně materiálu při stejné nebo i lepší ochraně posádky.

Přestože odlehčování je bohulibý tah, nestačí to a použity jsou také motory a převodovky Skyactive. Benzínový motor má objem dva litry a oproti současnému trendu je atmosférický. Využívá mimořádně vysokého kompresního poměru 14:1, díky čemuž se zlepšila tepelná účinnost motoru. Vysoký kompresní poměr zvyšuje riziko klepání motoru, čemuž Mazda zabraňuje mnohými dalšími úpravami, například prodloužením výfukového potrubí, které zabraňuje návratu již vytlačených výfukových plynů.

Naopak u dieselového motoru se podařilo zvýšit účinnost snížením kompresního poměru taktéž na 14:1, což je naopak rekordně nízká hodnota.

Na oba motory, které jsou vybaveny systémem vypínání na křižovatkách, může navazovat úsporná převodovka se šesti kvalty, ve které je na minimum sníženo vnitřní tření. Výsledkem může být famózní spotřeb 4,5 litru na 100 km, u dieselového motoru, který však nabídne 160 koní výkonu. Silnější verze může jít až na 175 koní, benzín nabídne výkon 165 koní.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Mazda CX-5 - menší a úspornější

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Filtry pevných částic u benzínových motorů (GPF) se začaly montovat do vozů pro EU na podzim roku 2018

Filtry u benzinových motorů (GPF). Musí se vypalovat nebo ne?

Která ojetá auta jsou nejméně populární? (ilustrační foto)

Historii vozu může prověřit každý prodejce. Kdo nechce, může skrývat podvody

Ilustrační foto

NENECHTE SE OŠKUBAT! Na odškodnění mají právo zranění i pozůstalí. Jak na to?

3/4 žen se vidí koncentrovanými a odpovědnými řidičkami

Ženy za volantem. Co na sebe samy PRÁSKLY?

Toyota Mirai

Vodíková auta mají ve světě podporu. A situace u nás?

Honda e

Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

Volkswagen Passat GTE

Nový Volkswagen Passat je v prodeji. Cena začíná na 750 000 Kč

Ferrari Purosangue tak, jak si jej představuje britský magazín Autocar

Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

Nové Mitsubishi L200 2020

Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

BMW i3 je na trhu už 6 let, nejnovější iterace ujede na jedno nabití přes 300 km

BMW i3 skončí bez nástupce, navzdory jeho stále rostoucím prodejům

reklama

Doporučujeme

Tubik

Citroën Tubik Concept - zpět do čtyřicátých

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Lamborghini Sian? Nejsilnější LAMBO všech dob!

  2. Nové Porsche 911 prozrazuje, proč je nejvýdělečnějším autem na světě. Překonalo i Ferrari

  3. Ferrari pracuje na SUV! Technický ředitel Leiters prozradil něco ze zákulisí

  4. Honda e, digitální retro za pořádný balík peněz

  5. Nové Mitsubishi L200: FARMÁŘI BEDLIVĚ ČTĚTE!

  6. Kolik se dá najet na jeden litr nafty? Se starou Octavií nečekaně hodně.

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud