Smart na autosalonu ve Frankufrtu ukáže novou generaci svého mikrovozu ForTwo. Zatím jen v náznaku v podobě studie.
Vzhled konceptu nemůže nikoho příliš šokovat, Smart jede v zajetých kolejích a mikroauto vypadá stále podobně, jde jen o evoluci. Zaměřme se místo designu raději na technologie. Koncept jich totiž přiváží nevídané množství.
Vezměme to třeba shora. Na střeše jsou místěny solární panely, které permanentně dobíjí baterie uvnitř vozu. Nejsou to ledajaké panely, ale inovativní technologie s použitými organickými pigmenty, která by měla být účinnější, zároveň ale propouštět část světla do interiéru. Část energie potřebné k jízdě si tak auto vezme ze slunce.
Na druhou stranu, velkým žroutem energie je klimatizace. Smart chce jejímu používání předejít použitím laku, který odráží teplo, namísto aby jej pohlcoval. Díky tomu se může teplota jindy rozpálené kapoty v parných dnech snížit až o 20 stupňů, pokles teploty v interiéru může být až 4 stupně. K nepřehřívání vnitřku působí také fólie na oknech.
Karoserie není zajímavá jen lakem, ale také složením. Není užita ocel, nenachází se tu ani hliník, ale plasty, karbonové díly se speciální pryskyřicí, které by měly být oproti kovům výrazně lehčí. Z plastů jsou dokonce i kola, která jsou údajně velmi blízko sériové výrobě.
V interiéru stojí za zmínku mimo dotykových přístrojů také textilie. Ta je vodivá a dokáže se sama zahřívat bez nutnosti dalších zařízení, nahradí tak vyhřívání sedaček.
Kolik z těchto vychytávek se v dohledné době objeví ve výrobě, nevíme. Ale mnoho z nich by stálo za to.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?