Smart na autosalonu ve Frankufrtu ukáže novou generaci svého mikrovozu ForTwo. Zatím jen v náznaku v podobě studie.
Vzhled konceptu nemůže nikoho příliš šokovat, Smart jede v zajetých kolejích a mikroauto vypadá stále podobně, jde jen o evoluci. Zaměřme se místo designu raději na technologie. Koncept jich totiž přiváží nevídané množství.
Vezměme to třeba shora. Na střeše jsou místěny solární panely, které permanentně dobíjí baterie uvnitř vozu. Nejsou to ledajaké panely, ale inovativní technologie s použitými organickými pigmenty, která by měla být účinnější, zároveň ale propouštět část světla do interiéru. Část energie potřebné k jízdě si tak auto vezme ze slunce.
Na druhou stranu, velkým žroutem energie je klimatizace. Smart chce jejímu používání předejít použitím laku, který odráží teplo, namísto aby jej pohlcoval. Díky tomu se může teplota jindy rozpálené kapoty v parných dnech snížit až o 20 stupňů, pokles teploty v interiéru může být až 4 stupně. K nepřehřívání vnitřku působí také fólie na oknech.
Karoserie není zajímavá jen lakem, ale také složením. Není užita ocel, nenachází se tu ani hliník, ale plasty, karbonové díly se speciální pryskyřicí, které by měly být oproti kovům výrazně lehčí. Z plastů jsou dokonce i kola, která jsou údajně velmi blízko sériové výrobě.
V interiéru stojí za zmínku mimo dotykových přístrojů také textilie. Ta je vodivá a dokáže se sama zahřívat bez nutnosti dalších zařízení, nahradí tak vyhřívání sedaček.
Kolik z těchto vychytávek se v dohledné době objeví ve výrobě, nevíme. Ale mnoho z nich by stálo za to.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?