Smart na autosalonu ve Frankufrtu ukáže novou generaci svého mikrovozu ForTwo. Zatím jen v náznaku v podobě studie.
Vzhled konceptu nemůže nikoho příliš šokovat, Smart jede v zajetých kolejích a mikroauto vypadá stále podobně, jde jen o evoluci. Zaměřme se místo designu raději na technologie. Koncept jich totiž přiváží nevídané množství.
Vezměme to třeba shora. Na střeše jsou místěny solární panely, které permanentně dobíjí baterie uvnitř vozu. Nejsou to ledajaké panely, ale inovativní technologie s použitými organickými pigmenty, která by měla být účinnější, zároveň ale propouštět část světla do interiéru. Část energie potřebné k jízdě si tak auto vezme ze slunce.
Na druhou stranu, velkým žroutem energie je klimatizace. Smart chce jejímu používání předejít použitím laku, který odráží teplo, namísto aby jej pohlcoval. Díky tomu se může teplota jindy rozpálené kapoty v parných dnech snížit až o 20 stupňů, pokles teploty v interiéru může být až 4 stupně. K nepřehřívání vnitřku působí také fólie na oknech.
Karoserie není zajímavá jen lakem, ale také složením. Není užita ocel, nenachází se tu ani hliník, ale plasty, karbonové díly se speciální pryskyřicí, které by měly být oproti kovům výrazně lehčí. Z plastů jsou dokonce i kola, která jsou údajně velmi blízko sériové výrobě.
V interiéru stojí za zmínku mimo dotykových přístrojů také textilie. Ta je vodivá a dokáže se sama zahřívat bez nutnosti dalších zařízení, nahradí tak vyhřívání sedaček.
Kolik z těchto vychytávek se v dohledné době objeví ve výrobě, nevíme. Ale mnoho z nich by stálo za to.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?