Land Rover chce po desetiletích výroby představit zbrusu novou generaci svého plnokrevného terénního Defendera.
O chystané inovaci u nestárnoucího idolu jsme již psali. Popravdě řečeno, nečekali jsme, že to Land Rover vezme takto zgruntu.
Na autosalonu ve Frankfurtu se totiž představí koncept od základu přepracovaného Defenderu, který na stávající hranatou legendu navazuje již jen máločím. Tedy ne že by nevapadal drsně, ale designovými prvky se mnohem více blíží k Range Roveru.
"Lanďák" má ještě k výrobě velmi daleko. Koncept teprve oťukává nálady veřejnosti a do sériové podoby se pravděpodobně ještě hodně promění. Přesto je jedno jasné. V roce 2015 bychom se měli dočkat nového Land Roveru Defender.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?