Fiat sa pre Frankfurt pripravil viacero noviniek. Jednou z nich je faceliftované Punto, ktoré zaujme upravenou prednou časťou a novými motormi.
Fiat sa rozhodol pre ďalšiu dizajnovú zmenu modelového radu Punto. Po prívlastkoch Grande a Evo mu teraz automobilka vzala takéto označenie, bude vystupovať samostatne ako Fiat Punto.
Oproti predchádzajúcej evolúcii, ktorá prednej a zadnej časti priniesla viacero plastových plôch je najnovšia verzia zbavená akejkoľvek plastovej plochy na nárazníku, hoci tvary ostali takmer zachované. Z okolia znaku automobilky na hornej časti predného nárazníka zmizla hliníková lišta, samotný znak automobilky je teraz väčší. Tvary predných aj zadných svetiel ostali zachované, zo zadnej časti taktiež zmizla plastová ochrana nárazníka.
Novinkou sú aj nové laky karosérie, spolu s novými materiálmi a farebnými kombináciami interiéru. V ponuke nechýba nový dizajn diskov z ľahkej zliatiny.
Fiat Punto pre modelový rok 2012 prinesie nové motory pod kapotou. Prvým z nich je benzínový dvojvalec 0,9 TwinAir, ktorý sa po prvý krát ukázal vo Fiate 500. V Punte ponúkne rovnaký výkon 63 kW/86 k pri 5500 min-1 a maximálny krútiaci moment 145 Nm medzi 2000-3000 pri 2000 min-1. Druhou novinkou je naftový motor 1,3 Multijet s rovnakým výkonom ako benzínový dvojvalec, avšak s krútiacim momentom 200 Nm pri 2000 min-1. Priemerná spotreba naftového motora sa pohybuje na úrovni len 3,5 l/100 km.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.