Fiat sa pre Frankfurt pripravil viacero noviniek. Jednou z nich je faceliftované Punto, ktoré zaujme upravenou prednou časťou a novými motormi.
Fiat sa rozhodol pre ďalšiu dizajnovú zmenu modelového radu Punto. Po prívlastkoch Grande a Evo mu teraz automobilka vzala takéto označenie, bude vystupovať samostatne ako Fiat Punto.
Oproti predchádzajúcej evolúcii, ktorá prednej a zadnej časti priniesla viacero plastových plôch je najnovšia verzia zbavená akejkoľvek plastovej plochy na nárazníku, hoci tvary ostali takmer zachované. Z okolia znaku automobilky na hornej časti predného nárazníka zmizla hliníková lišta, samotný znak automobilky je teraz väčší. Tvary predných aj zadných svetiel ostali zachované, zo zadnej časti taktiež zmizla plastová ochrana nárazníka.
Novinkou sú aj nové laky karosérie, spolu s novými materiálmi a farebnými kombináciami interiéru. V ponuke nechýba nový dizajn diskov z ľahkej zliatiny.
Fiat Punto pre modelový rok 2012 prinesie nové motory pod kapotou. Prvým z nich je benzínový dvojvalec 0,9 TwinAir, ktorý sa po prvý krát ukázal vo Fiate 500. V Punte ponúkne rovnaký výkon 63 kW/86 k pri 5500 min-1 a maximálny krútiaci moment 145 Nm medzi 2000-3000 pri 2000 min-1. Druhou novinkou je naftový motor 1,3 Multijet s rovnakým výkonom ako benzínový dvojvalec, avšak s krútiacim momentom 200 Nm pri 2000 min-1. Priemerná spotreba naftového motora sa pohybuje na úrovni len 3,5 l/100 km.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!