Fiat sa pre Frankfurt pripravil viacero noviniek. Jednou z nich je faceliftované Punto, ktoré zaujme upravenou prednou časťou a novými motormi.
Fiat sa rozhodol pre ďalšiu dizajnovú zmenu modelového radu Punto. Po prívlastkoch Grande a Evo mu teraz automobilka vzala takéto označenie, bude vystupovať samostatne ako Fiat Punto.
Oproti predchádzajúcej evolúcii, ktorá prednej a zadnej časti priniesla viacero plastových plôch je najnovšia verzia zbavená akejkoľvek plastovej plochy na nárazníku, hoci tvary ostali takmer zachované. Z okolia znaku automobilky na hornej časti predného nárazníka zmizla hliníková lišta, samotný znak automobilky je teraz väčší. Tvary predných aj zadných svetiel ostali zachované, zo zadnej časti taktiež zmizla plastová ochrana nárazníka.
Novinkou sú aj nové laky karosérie, spolu s novými materiálmi a farebnými kombináciami interiéru. V ponuke nechýba nový dizajn diskov z ľahkej zliatiny.
Fiat Punto pre modelový rok 2012 prinesie nové motory pod kapotou. Prvým z nich je benzínový dvojvalec 0,9 TwinAir, ktorý sa po prvý krát ukázal vo Fiate 500. V Punte ponúkne rovnaký výkon 63 kW/86 k pri 5500 min-1 a maximálny krútiaci moment 145 Nm medzi 2000-3000 pri 2000 min-1. Druhou novinkou je naftový motor 1,3 Multijet s rovnakým výkonom ako benzínový dvojvalec, avšak s krútiacim momentom 200 Nm pri 2000 min-1. Priemerná spotreba naftového motora sa pohybuje na úrovni len 3,5 l/100 km.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.