Tatra Phoenix - nová éra slavné značky z Kopřivnice

Marek Litzman, 10. srpna 2011, 00:35 Google+

Tatra představuje novou modelovou řadu nazvanou Phoenix. Pomůže firmě získat zpět pole, která před léty ztratila?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Phoenix

Phoenix | foto: Tatra

Sdílejte článek

Nákladními vozy se na našich stránkách obvykle nezabýváme. V případě největšího tuzemského výrobce však nelze neudělat výjimku. Tatra představuje model Phoenix, který by ji měl posunout o ligu dále.

I nová Tatra využívá vlastní koncepci povozku s centrální nosnou rourou, která je ve světě unikátní. Vznikla již před 80 lety a dodnes je užívána, byť samozřejmě s modernizacemi. Zaručuje zejména abnormální tuhost podvozků, která je oproti konkurenčním řešením i pětinásobná.

Tatra však doplácela na to, že nedokázala tvořit kabiny na světové úrovni. Celkový uživatelský komfort tak naháněl zákazníky ke konkurenci. Z tohoto důvodu se firma spojila se značkou DAF. Motory zase nesou značku Paccar.

K dispozici je řadový šestiválec s objemem 12,9 litru, který bud dodáván ve výkonových variantách 360-510 koní, tedy 265-375 kW. Motory splňují emisní normu euro 5, dodávány jsou však i méně ekologické varianty pro méně náročné trhy. Převodovka pochází od ZF a může být manuální i automatická, v každém případě však má 16 stupňů a může být vybavena integrovaným retardérem.

K dispozici je mnoho variant podvozků, které mohou mít znak náprav 4x4 až 8x8 o různých nosnostech dle typu odpružení.

Dbalo se samozřejmě i na komfort. Kabina je celokovová a sklopná, může být vybavena i dvěma lůžky. Ve výbavě je i automatická klimatizace či nezávislé topení.

Ačkoliv se vůz tváří spíše jako DAF, díky kabině tohoto výrobce, tatrováci považují vůz za svůj. Pochází z tuzemského vývoje, od DAFu a dalších dodavatelů jsou dokupovány spíše komponenty. Díky spojení firem Tatra a DAF nicméně bude možné koupit model Phoenix i v dealerské síti DAF. To pro Tatru znamená velmi zajímavou možnost expanze.

Vytisknout

Diskuze: Tatra Phoenix - nová éra slavné značky z Kopřivnice

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Citroën

Automobily z Francie 

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud