Japonská Mazda zverejnila prvé fotografie kompaktného SUV s názvom CX-5. Jeho premiéra sa uskutoční už o pár týždňov na autosalóne vo Frankfurte.
Mazda uskutoční na frankfurtskom autosalóne svetovú premiéru úplne nového kompaktného SUV Mazda CX-5. Pochádza z novej generácie produktov Mazda, ktoré budú využívať kompletný rad prelomových technológií Mazda Skyactiv a novú dizajnovú tému KODO – duša pohybu.
Mazda CX-5 sa bude sa postupne uvádzať na celosvetové trhy od začiatku roka 2012. Bola vyvinutá s využitím kompletného radu technológií Skyactiv, vrátane úplne nových benzínových a naftových motorov, manuálnych a automatických prevodoviek, karosérie a podvozka.
Ponuka motorov pre európsku špecifikáciu modelu CX-5 bude zahŕňať benzínový motor Skyactiv -G s objemom 2,0 litra a naftový motor Skyactiv -D s objemom 2,2 litra, k dispozícii vo verziách Standard Power a High Power. Všetky motory majú rekordný kompresný pomer 14:1, ktorý zaisťuje dokonalú efektivitu. Mazda sa sústredila na dosiahnutie výnimočných environmentálnych vlastností v rámci triedy kompaktných SUV s cieľovými emisiami CO2 na úrovni pod 120 g/km pri modeli s 2,2-litrovým motorom Skyactiv -D.
CX-5 je zároveň prvý sériový model vyznačujúci sa novou dizajnovou témou Mazdy, KODO – duša pohybu, ktorá bola predstavená s koncepčnými automobilmi Mazda SHINARI a Mazda MINAGI. Jedinečné námety dizajnu KODO zahŕňajú nápadnejší vzhľad pri pohľade spredu so širšou rodinnou tvárou a dynamickým štýlom, ktoré vyjadrujú silný dojem vitality a obratnosti.
Popri modeli CX-5 bude v stánku Mazdy na frankfurtskom autosalóne aj faceliftovaná Mazda3. Poskytuje nižšie emisie CO2, športovejšiu a stabilnejšiu jazdnú dynamiku, modernizovaný dizajn interiéru i exteriéru a vyššiu úroveň kvality.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?