BMW i3 Concept - vzešlý z projektu MegaCity

Jan Ševčík, 1. srpna 2011, 23:49 Google+

O BMW ve spojení s městským vozidlem označovaným MegaCity se toho už nemálo napsalo. Teď je tu před námi koncept i3 do kterého BMW transformovalo své představy o městském voze blízké budoucnosti.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
i3 Concept

i3 Concept | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Koncept i3 je předzvěstí sériové verze, ta by měla vyrazit k zákazníkům již v roce 2013. Stane se tak v rámci značky i, tu v bavorsku vyhradily elektromobilům. Jedná se o vůz jednoprostorové koncepce rozměry tíhnoucí spíše ke třídě MPV. Rozměry studie jsou 3845 mm na délku, šířka dosahuje 2011 mm a na výšku ukáže metr 1537 mm. Výčet rozměrů doplňuje rozvor náprav 2570 mm. i3 uveze čtyři cestující a 200 litrů zavazadel.

Konstrukce i3 využívá ve velkém množství hliníku a plastu zesíleného vlákny uhlíku. Zaujme i velkými prosklenými plochami což by ve městě mělo zajistit dobrý výhled. Prosklenými plochami se nešetřilo zejména v oblasti střechy a pátých dveří, v těch výhled zastiňují jen skupinové svítilny. Konceptu chybějí B sloupky, důvodem je systém dveří otevírajících se od sebe a umožňujících tak bezproblémový přístup do kabiny. Nezbytné akumulátory jsou uschovány v podlaze mezi nápravami.

Pro pohon konceptu byl zvolen elektromotor o výkonu 125 kW a s maximálním kroutícím momentem 250 N.m. Dojezd udává automobilka 160 km. Z běžné sítě i3 plně nabijete za 6 hodin, pomocí rychlonabíječky se dostanete na 80% kapacity akumulátorů po pouhé hodině nabíjení. Dynamické parametry se zdají býti pro městský provoz dostatečné - maximální rychlost 150 km/h a zrychlení na stovku za 7,9 sekundy. Pokud jde o pohon, ten se drží tradice značky a roztáčena jsou kola zadní nápravy. Elektromotor je spolu s převodovkou a diferenciálem uložen u zadní nápravy. V záloze je i verze s prodlouženým dojezdem pomocí spalovacího motoru.

Interiér se nese v jednoduchém funkcionalistickém designu, rozhodně však nebude postrádat moderní technologie. Navigační systém bude schopen vyhledávat dobíjecí stanice.

Současně s i3 ukázalo BMW i větší model i8.

zdroj: autoblog.com

Vytisknout

Diskuze: BMW i3 Concept - vzešlý z projektu MegaCity

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Panamera Turbo S

Porsche hlásí nárůst zisku o 59%

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud