O BMW ve spojení s městským vozidlem označovaným MegaCity se toho už nemálo napsalo. Teď je tu před námi koncept i3 do kterého BMW transformovalo své představy o městském voze blízké budoucnosti.
Koncept i3 je předzvěstí sériové verze, ta by měla vyrazit k zákazníkům již v roce 2013. Stane se tak v rámci značky i, tu v bavorsku vyhradily elektromobilům. Jedná se o vůz jednoprostorové koncepce rozměry tíhnoucí spíše ke třídě MPV. Rozměry studie jsou 3845 mm na délku, šířka dosahuje 2011 mm a na výšku ukáže metr 1537 mm. Výčet rozměrů doplňuje rozvor náprav 2570 mm. i3 uveze čtyři cestující a 200 litrů zavazadel.
Konstrukce i3 využívá ve velkém množství hliníku a plastu zesíleného vlákny uhlíku. Zaujme i velkými prosklenými plochami což by ve městě mělo zajistit dobrý výhled. Prosklenými plochami se nešetřilo zejména v oblasti střechy a pátých dveří, v těch výhled zastiňují jen skupinové svítilny. Konceptu chybějí B sloupky, důvodem je systém dveří otevírajících se od sebe a umožňujících tak bezproblémový přístup do kabiny. Nezbytné akumulátory jsou uschovány v podlaze mezi nápravami.
Pro pohon konceptu byl zvolen elektromotor o výkonu 125 kW a s maximálním kroutícím momentem 250 N.m. Dojezd udává automobilka 160 km. Z běžné sítě i3 plně nabijete za 6 hodin, pomocí rychlonabíječky se dostanete na 80% kapacity akumulátorů po pouhé hodině nabíjení. Dynamické parametry se zdají býti pro městský provoz dostatečné - maximální rychlost 150 km/h a zrychlení na stovku za 7,9 sekundy. Pokud jde o pohon, ten se drží tradice značky a roztáčena jsou kola zadní nápravy. Elektromotor je spolu s převodovkou a diferenciálem uložen u zadní nápravy. V záloze je i verze s prodlouženým dojezdem pomocí spalovacího motoru.
Interiér se nese v jednoduchém funkcionalistickém designu, rozhodně však nebude postrádat moderní technologie. Navigační systém bude schopen vyhledávat dobíjecí stanice.
Současně s i3 ukázalo BMW i větší model i8.
zdroj: autoblog.com
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.