Slovenský malosériový výrobce K1 připravil pro svůj vůz elektrický pohon. Zatím však nemá prostředky na sériovou výrobu.
Slovenská firma K1 vyrábí zajímavé sporťáky s hmotnosti pod tunu a výkonem 365 koní. Zajímavé a raritní vozy se prodávají jako skládačky, dohotoví je tedy až konečný majitel.
Na festival rychlosti v Goodwoodu přivezla firma elektrifikovanou verzi svého vozu. Pod jeho kapotou se ukrývá elektromotor s výkonem rovných dvou set koní. Díky němu zrychlí vůz z klidu na stovku za 3,2 sekundy, maximální rychlost je limitována na 145 km/h. Může za to také jednostupňová převodovka.
Přestože v módě jsou dnes akumulátory typu Li-Ion, K1 spoléhá na lithium-iono-fosfátové baterie. Sice nabídnou jen nižší kapacitu, jsou však trvanlivější.
Firma by elektrické vozy ráda vyráběla sériově. K tomu nicméně nemá dostatek finančních prostředků. Jedním z účelů představení prototypu je tak také nalákání potenciálních investorů, kteří by vývoj pomohli uhradit.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?