Nissan Lafesta přijíždí s druhou generací. Mění dodavatele vnitřností, namísto Renaultu je jím tentokrát Mazda.
Jak jsme již před časem informovali, Nissan si od Mazdy vypůjčí model 5, tedy jeho oblíbené MPV střední velikosti. Pro Nissan jde o druhou generaci MPV Lafesta, ta první se prodávala od roku 2004 a jejím základem byl u nás známý Renault Scénic, na jehož podvozku byla postavena osobitá karoserie.
U nové generace Lafesty se už Nissan zásadním přestylizováním nezabýval. Vůz dostal upravenou příď, díky čemuž působí jako Nissan a odpoutal se tak alespoň částečně od stylu Mazdy
Pod kapotou se skrývá benzínový dvoulitr, jehož sílu je možné rozvádět jen na přední nebo i na všechna čtyři kola.
Podobně jako další modely ze společné líhně Nissanu a Mazdy, také Lafesta je určena výhradně pro japonský trh. U nás se musíme spokojit s Mazdou 5.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.