Nissan Lafesta přijíždí s druhou generací. Mění dodavatele vnitřností, namísto Renaultu je jím tentokrát Mazda.
Jak jsme již před časem informovali, Nissan si od Mazdy vypůjčí model 5, tedy jeho oblíbené MPV střední velikosti. Pro Nissan jde o druhou generaci MPV Lafesta, ta první se prodávala od roku 2004 a jejím základem byl u nás známý Renault Scénic, na jehož podvozku byla postavena osobitá karoserie.
U nové generace Lafesty se už Nissan zásadním přestylizováním nezabýval. Vůz dostal upravenou příď, díky čemuž působí jako Nissan a odpoutal se tak alespoň částečně od stylu Mazdy
Pod kapotou se skrývá benzínový dvoulitr, jehož sílu je možné rozvádět jen na přední nebo i na všechna čtyři kola.
Podobně jako další modely ze společné líhně Nissanu a Mazdy, také Lafesta je určena výhradně pro japonský trh. U nás se musíme spokojit s Mazdou 5.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.