Nissan Lafesta přijíždí s druhou generací. Mění dodavatele vnitřností, namísto Renaultu je jím tentokrát Mazda.
Jak jsme již před časem informovali, Nissan si od Mazdy vypůjčí model 5, tedy jeho oblíbené MPV střední velikosti. Pro Nissan jde o druhou generaci MPV Lafesta, ta první se prodávala od roku 2004 a jejím základem byl u nás známý Renault Scénic, na jehož podvozku byla postavena osobitá karoserie.
U nové generace Lafesty se už Nissan zásadním přestylizováním nezabýval. Vůz dostal upravenou příď, díky čemuž působí jako Nissan a odpoutal se tak alespoň částečně od stylu Mazdy
Pod kapotou se skrývá benzínový dvoulitr, jehož sílu je možné rozvádět jen na přední nebo i na všechna čtyři kola.
Podobně jako další modely ze společné líhně Nissanu a Mazdy, také Lafesta je určena výhradně pro japonský trh. U nás se musíme spokojit s Mazdou 5.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.