BMW konečně představilo nejostřejší verzi svého manažerského sedanu 5. Luxusní vůz dostane velký osmiválec s turbem a ostrý podvozek.
Pátá generace rychlého sedanu M5 je prozatím nejsilnější ze všech, které vznikly. Jak se již delší dobu spekulovalo, pod kapotu se dostal osmiválec o objemu 4,4 litru, jehož výkon byl posílen turbem. Špička výkonu leží na hodnotě 560 koní, což je o více než 50 více než v generaci minulé. Tehdy putovala síla z pětilitrového desetiválce bez přeplňování.
Zatímco minulá generace vozu dosahovala zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy, současná to zvládne za 4,4 sekundy. Maximální rychlost bude standardně omezena na 250 km/h, BMW nicméně nabídne odemčení omezovače za příplatek, čímž stoupne maximálka až na 305 km/h.
Výkon bude na zadní kola putovat přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku s možností manuálního řazení.
Standardní výbava zahrnuje exkluzivní prvky jako adaptivní xenonová světla, head-up displej, noční vidění s rozpoznáváním chodců či systém varující před nechtěným opuštěním jízdní dráhy. Ještě aby ne, vždyť základní cenovka se vyšplhá k hranici 2,5 milionu korun.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.