BMW konečně představilo nejostřejší verzi svého manažerského sedanu 5. Luxusní vůz dostane velký osmiválec s turbem a ostrý podvozek.
Pátá generace rychlého sedanu M5 je prozatím nejsilnější ze všech, které vznikly. Jak se již delší dobu spekulovalo, pod kapotu se dostal osmiválec o objemu 4,4 litru, jehož výkon byl posílen turbem. Špička výkonu leží na hodnotě 560 koní, což je o více než 50 více než v generaci minulé. Tehdy putovala síla z pětilitrového desetiválce bez přeplňování.
Zatímco minulá generace vozu dosahovala zrychlení z klidu na stovku za 4,7 sekundy, současná to zvládne za 4,4 sekundy. Maximální rychlost bude standardně omezena na 250 km/h, BMW nicméně nabídne odemčení omezovače za příplatek, čímž stoupne maximálka až na 305 km/h.
Výkon bude na zadní kola putovat přes sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku s možností manuálního řazení.
Standardní výbava zahrnuje exkluzivní prvky jako adaptivní xenonová světla, head-up displej, noční vidění s rozpoznáváním chodců či systém varující před nechtěným opuštěním jízdní dráhy. Ještě aby ne, vždyť základní cenovka se vyšplhá k hranici 2,5 milionu korun.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?