Opel oficiálně představuje novou generaci třídveřového vozu na pomezí kupé a hatchbacku, který je založen na modelu Astra.
Již po několik generací tvoří třídveřová verze Astry docela svébytný model. Je mnohem sportovnější než standardní Astra a jde si vlastní marketingovou cestou.
Kompletně nová karoserie kupodivu ukrývá také technické změny. Nová je celá přední náprava, která je podobná Insignii OPC. Zvětšen je rozchod kol i rozvor, celá karoserie byla o 15 mm snížena.
Motorizace budou zastupovat prozatím dvě nadopované 1,4 o výkonech 120 a 140 koní, a jedna 1,6 s výkonem 180 koní. Diesely zastoupí dvoulitr o výkonu 165 koní. Upravená karoserie si přímo říká o ostrou verzi OPC. Dočkáme se ji do roka a do dne.
Opel nabídne také velmi rozsáhlou funkční výbavu, zahrnující například inteligentní adaptivní světlomety nebo systém rozpoznávání dopravních značek. Uvidíme však, co všechno se dostane do našich prodejen a především za jakou cenu.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.