Opel oficiálně představuje novou generaci třídveřového vozu na pomezí kupé a hatchbacku, který je založen na modelu Astra.
Již po několik generací tvoří třídveřová verze Astry docela svébytný model. Je mnohem sportovnější než standardní Astra a jde si vlastní marketingovou cestou.
Kompletně nová karoserie kupodivu ukrývá také technické změny. Nová je celá přední náprava, která je podobná Insignii OPC. Zvětšen je rozchod kol i rozvor, celá karoserie byla o 15 mm snížena.
Motorizace budou zastupovat prozatím dvě nadopované 1,4 o výkonech 120 a 140 koní, a jedna 1,6 s výkonem 180 koní. Diesely zastoupí dvoulitr o výkonu 165 koní. Upravená karoserie si přímo říká o ostrou verzi OPC. Dočkáme se ji do roka a do dne.
Opel nabídne také velmi rozsáhlou funkční výbavu, zahrnující například inteligentní adaptivní světlomety nebo systém rozpoznávání dopravních značek. Uvidíme však, co všechno se dostane do našich prodejen a především za jakou cenu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?