Na brněnském autosalonu Škoda ukázala některé novinky, mimo jiné Superb ve vrcholné výbavě Laurin a Klement a také sadu menších vylepšení pro rok 2012.
Škoda Superb je na trhu již nějaký pátek a proto je třeba ji trochu osvěžit. Výrobce se rozhodl nabídnout nejvyšší možnou výbavu Laurin & Klement, jak značka již tradičně označuje nejvyšší verze svých modelů. Superb L&K bude k dispozici v obou karoseriích, sedan i kombi.
Superb ve vrcholné variantě bude dobře poznat díky chromované masce chladiče, standardem budou také jinak příplatková 18palcová kola. Kov bude použit také na prahových lištách, půjde o ušlechtilou ocel.
Funkčních prvků mnoho neuvidíme, jde spíše o pocit luxusu, který bude umocněn mnoha detaily. Jedním z mála budou odvětrávaná sedadla. Nepřekvapí, že tuto edici půjde koupit jen s tím nejlepším z motorů, které značka nabízí. Objeví se tak dvoulitry, benzínový i dieselový, a samozřejmě šestiválec 3,6.
Škoda mimo tohoto luxusního vozu ukázala také změny Octavie pro modelový rok 2012. Změny jsou jen minimální. Octavie Scout a RS dostanou do příplatkové výbavy LED světla pro denní svícení, ovšem výměnou za mlhovky. Pro RS bude novinkou tažné zařízení.
Novinkou je verze Green Tex, která za příplatek nabídne systém Stop-Start zhasínající motor na semaforech, jednoduchou rekuperaci energie a některé další úsporné prvky. Jde o mezistupeň mezi vysoce úspornou verzí Greenline a zbytkem modelové řady.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.