Na brněnském autosalonu Škoda ukázala některé novinky, mimo jiné Superb ve vrcholné výbavě Laurin a Klement a také sadu menších vylepšení pro rok 2012.
Škoda Superb je na trhu již nějaký pátek a proto je třeba ji trochu osvěžit. Výrobce se rozhodl nabídnout nejvyšší možnou výbavu Laurin & Klement, jak značka již tradičně označuje nejvyšší verze svých modelů. Superb L&K bude k dispozici v obou karoseriích, sedan i kombi.
Superb ve vrcholné variantě bude dobře poznat díky chromované masce chladiče, standardem budou také jinak příplatková 18palcová kola. Kov bude použit také na prahových lištách, půjde o ušlechtilou ocel.
Funkčních prvků mnoho neuvidíme, jde spíše o pocit luxusu, který bude umocněn mnoha detaily. Jedním z mála budou odvětrávaná sedadla. Nepřekvapí, že tuto edici půjde koupit jen s tím nejlepším z motorů, které značka nabízí. Objeví se tak dvoulitry, benzínový i dieselový, a samozřejmě šestiválec 3,6.
Škoda mimo tohoto luxusního vozu ukázala také změny Octavie pro modelový rok 2012. Změny jsou jen minimální. Octavie Scout a RS dostanou do příplatkové výbavy LED světla pro denní svícení, ovšem výměnou za mlhovky. Pro RS bude novinkou tažné zařízení.
Novinkou je verze Green Tex, která za příplatek nabídne systém Stop-Start zhasínající motor na semaforech, jednoduchou rekuperaci energie a některé další úsporné prvky. Jde o mezistupeň mezi vysoce úspornou verzí Greenline a zbytkem modelové řady.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?