Na brněnském autosalonu Škoda ukázala některé novinky, mimo jiné Superb ve vrcholné výbavě Laurin a Klement a také sadu menších vylepšení pro rok 2012.
Škoda Superb je na trhu již nějaký pátek a proto je třeba ji trochu osvěžit. Výrobce se rozhodl nabídnout nejvyšší možnou výbavu Laurin & Klement, jak značka již tradičně označuje nejvyšší verze svých modelů. Superb L&K bude k dispozici v obou karoseriích, sedan i kombi.
Superb ve vrcholné variantě bude dobře poznat díky chromované masce chladiče, standardem budou také jinak příplatková 18palcová kola. Kov bude použit také na prahových lištách, půjde o ušlechtilou ocel.
Funkčních prvků mnoho neuvidíme, jde spíše o pocit luxusu, který bude umocněn mnoha detaily. Jedním z mála budou odvětrávaná sedadla. Nepřekvapí, že tuto edici půjde koupit jen s tím nejlepším z motorů, které značka nabízí. Objeví se tak dvoulitry, benzínový i dieselový, a samozřejmě šestiválec 3,6.
Škoda mimo tohoto luxusního vozu ukázala také změny Octavie pro modelový rok 2012. Změny jsou jen minimální. Octavie Scout a RS dostanou do příplatkové výbavy LED světla pro denní svícení, ovšem výměnou za mlhovky. Pro RS bude novinkou tažné zařízení.
Novinkou je verze Green Tex, která za příplatek nabídne systém Stop-Start zhasínající motor na semaforech, jednoduchou rekuperaci energie a některé další úsporné prvky. Jde o mezistupeň mezi vysoce úspornou verzí Greenline a zbytkem modelové řady.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.